4.02.2010

Mısır Gevrekli Tavuk Köftesi

CLICK FOR ENGLISH
 

Bu harika tarifi kayınvalidemden aldım. Büyük küçük herkesin seveceği çok hafif ve lezzetli, bir o kadar da göze hitap eden bir tarif. Deneyin, pişman olmayacaksınız.

50gr parmesan
230gr tavuk göğüs eti
1 adet haşlanmış patates (100gr)

1 yumurta
Yeterince tuz

Üzerini kaplamak için mısır gevreği

  • Parmesanı büyükçe doğrayıp hazneye koyun. Hızı kademeli 9'a arttırarak 15sn rendeleyin.
  • Tavuk etinin varsa sinirlerini ve yağlarını temizleyip küp küp doğrayıp hazneye ekleyin. 15sn 9Hız öğüterek köftelik kıyma haline getirin.
  • Haşlanmış patatesi dörde bölüp hazneye ekleyin. Yumurta ve tuzu da ilave edin. 20sn 6Hız karıştırın.

  • Hazırladığınız köfteden 2 tatlı kaşığı yardımıyla ceviz büyüklüğünde parçalar alıp mısır gevreği üzerinde yuvarlayarak her tarafını kaplayın ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin. Önceden 180° ısıtılmış fırında 15-20dakika pişirin.

Afiyet olsun.

Not 1: Bu ölçü ile 18 köfte çıkardım.
Not 2: 20 dakika fırınladım
Not 3: Her mısır gevreğini beğenmiyorum, o yüzden Kelloggs'un klasik sade gevreğini kullandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder