30.04.2013

Rokalı Karnabahar Salatası

CLICK FOR ENGLISH "Cauliflower Salad with Rocket and Walnuts"
PER ITALIANO "Insalata di Cavolfiore con Rucola e Noci"

Uzunca bir zamandır ortalarda yoktum. Mart ayı sonunda İstanbul'a gittik. Nisan'da döndük dönmesine ama bahar hazırlıklarına bahar yorgunluğu mu eklendi ne oldu bilmiyorum bir türlü bloğa el atamadım.

Bu kez Türkiye'ye yaptığımız ziyaret İstanbul ile sınırlı kalmadı. Senelerdir gitmek isteyip de şu ya da bu nedenle bir türlü fırsat bulamadığımız Kapadokya'ya da gittik. İstanbul'a gelmemizden kısa bir süre önce acaba bir haftasonu bir yerlere kaçsak mı diye kardeşim ve eşiyle konuşurken birdenbire ortaya çıkan ve hemen benimsenen bir fikir oldu Kapadokya gezisi fikri.

Uçağımız İstanbul'a 21 Mart Perşembe gecesi indi. Bavullarımızın bir kısmını kardeşimin evinde bırakıp ayağımızın tozuyla arabayla Kapadokya'ya gitmek üzere yola çıktık. Otele vardığımızda sabah 6'yı bulmuştu. Odalarımıza gidip birkaç saat uyuduktan sonra günümüze başladık.

Naçizane fikrim Kapadokya'ya gidince cave otellerden birinde konaklamak şart. Civarda bir sürü cave otel var, booking.com ya da tripadvisor'dan bilgi edinilebilir. Biz Ottoman Cave Otel'de kaldık.

Kapadokya doğal güzelliklerin tarihle elele verdiği muhteşem bir yer.
Gezimize otelimize çok yakın olan Göreme Açık Hava Müzesinden başladık.

Göreme Açık Hava Müzesinde bizi en çok etkileyen şeylerden biri de, İsa'nın Son Akşam Yemeğinin tasvir edildiği Karanlık Kilise idi. Resimdeki oturuş nizamı Da Vinci'nin Son Akşam Yemeği tablosundakinden farklı ve masada iki tane kase bulunması da başka bir ayrıntı.

İlk gün ikinci durağımız Çavuşin Köyü ve Kilisesi oldu.

Bir sonraki durağımız Paşabağ idi.

Hava genelde kapalıydı ama soğuk değildi, 17ºC civarındaydı. Gezmek ve fotoğraf çekmek için idealdi.

Akşam yemeğini Nostalji Cave Otel'in restoranında yedik. Öğlen otelimizin işletmecisine danıştıktan sonra rezervasyon yaptırırken testi kebaplarımızı önceden sipariş etmiştik bile. Testi kebabı yemek için önceden telefonla arayıp sipariş vermek gerektiğini buraya not düşeyim. Kaldığınız otelden sizi yönlendireceklerdir.

Gezimizin ikinci gününden bir sonraki yazımda bahsederim. Gezdiğimiz yerlerin ardındaki jeolojik ve kültürel geçmişi burada uzun uzun anlatmama olanak yok.
Sizlerle paylaştığım birkaç fotoğrafın yanısıra ilgilenenler için linkler de ekleyerek bu eksiği gidermeye çalıştım.

Gelelim bugünkü tarifimize...

30gr ceviz

Yapılışı:

• Hazneye su koyun.
  • Karnabaharı Varoma Kabına koyun.

• İstediğiniz yumuşaklığa göre 15-20 dakika Varoma Isısı 1 Hız pişirin.
  • Pişen karnabaharı kenara alıp soğumaya bırakın. Haznedeki suyu boşaltın.
  • Rokayı yıkayıp kurulayın
  • Karnabaharı salata kabına alın.
  • Rokayı doğrayıp üzerine ilave edin.
  • Zeytinyağı, sirke ve tuzu 10 saniye 3 Hız çırpıp salata üzerine dökün.
  • Cevizleri 5 saniye 4-5 Hız doğrayıp salatanın üzerine ekleyin.
  • Karıştırdıktan sonra servis yapın.