19.09.2016

Zengin Domates Konservesi

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Zengin Domates Konservesi

Uzunca bir sürenin ardından herkese merhaba..

Fotoğraftan da gördüğünüz üzere bugünlerde domates konservesi yapmakla meşgulüm. ;)

Bundan birkaç sene önce elimdeki Themomix kitabında yeralan bir domates konservesi tarifi vermiştim. Geçen zaman zarfında tarif üzerinde çeşitli değişiklikler yaptım. 
İsrafı sevmediğimden domateslerin suyunu, çekirdekli kısmını süzmekten vazgeçtim örneğin. Suyu kabuğu çekirdeği dahil domatesin tamamını kullanıyorum. Ayrıca birkaç sebze daha ekledim karışıma. Böyle daha çok seviyorum.

Bugün sizlerle son halini paylaşmak istiyorum. 

Tarife geçmeden önce önemli bir not: Konserve hazırlamada henüz yeniyseniz sterilizasyon ve pastörizasyon yöntemleri ve şekilleri üzerine ayrıntılı bir yazı okumanızı tavsiye ederim. Ben her ne kadar nasıl yaptığımı aşağıda anlatsam da bu konuda yetkin bir kişi olmadığımdan sağlık açısından ayrıntılı bir şekilde püf noktalarını öğrenmenizde fayda var.

Gelelim tarifimize... 

Bu tarifle 2 adet 500 ml kavanoz konserve elde ediyoruz.


Thermomix ile adım adım fotoğraflı Zengin Domates Konservesi tarifi

Malzemeler:
1100 g olgun domates
100 g kırmızı kapya ya da dolmalık biber
70 g soğan
70 g havuç
50 g kereviz sapı
1 diş sarımsak
5 yaprak fesleğen
Birkaç dal maydanoz
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kekik


Yapılışı:

  • Bütün sebzeleri yıkadıktan sonra orta büyüklükte parçalar halinde doğrayın.
  • Tüm malzemeleri hazneye koyun. Hızı yavaş yavaş arttırarak 1 dakika 10 Hız püre haline getirin. (Hazne çok sıkış tıkış oluyorsa doğrama işlemini iki kerede yapabilirsiniz. Önce malzemelerin yarısını koyup 10 saniye 5 Hız doğrayın. Sonra kalan malzemeyi ekleyip hızı yavaş yavaş arttırarak 1 dakika 10 Hız püre haline getirin).

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Zengin Domates Konservesi tarifi

  • Haznenin kapağını kapatıp üzerine buhar sepetini yerleştirin. Üzerini kağıt havlu ile örttükten sonra 35 dakika Varoma Hızında 3 - 4 Hızda pişirin. (Bu şekilde hem hava çıkışına olanak vermiş hem de sıçramayı da önlemiş oluyoruz.)

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Zengin Domates Konservesi tarifi

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Zengin Domates Konservesi tarifi

  • Pişen domates konservesini sterilize edilmiş kavanozlara doldurun. (Kavanozları sterilize etmek için çeşitli yöntemler mevcut. Ben mikrodalga yöntemini kullanıyorum. Kavanozları çalkalayıp mikrodalga fırında 2 dakika ısıtıyorum)

  • Kavanozların kapaklarını kapatın. Derin bir tencereye kurulama bezi serip kavanozları koyarak üzerlerini yine bezle sarın. Kavanozların üzerini iki parmak örtecek kadar su koyun. Kaynamaya başladıktan sonra altını kısıp 20 dakika kaynatarak pastörize edin.
 
Thermomix ile adım adım fotoğraflı Zengin Domates Konservesi tarifi

  • Kavanozları tencere içinde soğumaya bırakın. (Ben emin olmak için Quattro Stagioni tarzı cam kavanoz kapakları kullanıyorum. Kapağın ortası içe çökerek vakumlanmışsa uyguladığımız işlemin başarılı olduğunu anlayabiliyoruz.)

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Zengin Domates Konservesi tarifi

Konservenizi çorbalarınızda, yemeklerinizde ve hatta pizzanız üzerinde domates sosu yerine kullanabilirsiniz.

Serin ve kuru yerde saklayın.

Afiyet olsun...



1 yorum: