14.09.2011

Tatil Dönüşü, Sigarasızlık ve Humus Tarifi

CLICK FOR ENGLISH

  
Uzun bir aranın ardından herkese tekrar merhaba,


Bu süre zarfında blogun takipçi sayısı da artmış, hepiniz hoşgeldiniz ve bugüne dek takip eden herkese teşekkürler.

Tatilden döneli bayağı oldu sayılır ama blogla ilgilenmeye ancak fırsatım olabildi. Bunun başlıca nedeni eskisi kadar sık yeni tarifler denemiyor olmam. Önceleri haftada 2-3 ya da daha fazla tatlı, ekmek ve diğer bilimum tarifleri deneyip beğendiklerimi yayınlıyordum, şu sıralar ise fazladan karbonhidrat ve kalori alımını sınırlamaya çalışıyorum.

Sigarayı bırakmamın da bunda etkisi var tabii...
Evet, bıraktım! Hem de aklımda ve planlarımda hiç olmadığı bir anda, öyle birdenbire. 
Tatilden tam bir gün önce hastalanıp boğazım şişince, içtiğim sigaradan da zaten birşey anlamadığım ve tatili hasta hasta geçirmek istemediğim için "Bari şu 2 gün içmeyivereyim" dememin sonrasında gelen "Acaba nereye kadar dayanabilirim, tamamen bırakmam mümkün olabilir mi?" soruları arasında bir gün daha, bir gün daha diyerek 3 Ağustos'tan bugüne kadar geldim. Başlarda kendim bile yapmakta olduğum şeye ikna olmadığım için sigarayı bıraktın mı diyenlere "Bilmiyorum" diye yanıt veriyordum. Geçen 1 ayın ardından artık bu soruyu, biraz memnuniyetsiz olarak da olsa, "Evet" diyerek yanıtlayabiliyorum.

Neden bu memnuniyetsizlik diye merak eden olabilir. Şöyle açılayayım o zaman:
Sigaranın sağlığa zararlarını sağır sultan duydu artık, inkar etmek abesle iştigal olur ama sigarayı bıraktığımda ne bileyim bir çeşit rahatlama, huzura erme, hani o televizyonda gördüğümüz ya da gazetelerde okuduğumuz başarı hikayelerindeki gibi "O kadar tiksindim ki sigara içilen ortamlarda bile duramıyorum artık" diyebilme filan gibi şeyler bekliyordum ki hiçbiri olmadı. Bahsettikleri gibi sigaradan soğuma da gelmedi.

Giderek kolaylaşacağını, sigara içme haz, arzu ve yatkınlığımın gün geçtikçe azalacağını düşünmüştüm oysa. Üstelik son 5 senedir sigarayı zaten azaltmıştım, günde 5-6 tane içiyordum. Sonsuza kadar bu 'diyette olma hissi'ni mi yaşayacağım diye hoşnutsuzum şu günlerde, hani diyetteyken belli bir süre yüksek kalorili tatlılar vs yemezsiniz ya onun gibi bir bakıma sigara bırakmak benim için. Gerçi o durumda dahi diyet bitince insan arada sırada kendisini şımartıp başka şekillerde dengeleyebilir, sigarayı bırakmak ona da tam benzemiyor yani. Velhasıl kelam memnuniyetsizliğim bu yüzden.

Evdeki 2,5 paket sigarayı atmaya hala elim varmıyor, belki günün birinde, hoş bir sohbet eşliğinde, kahvenin yanında bir tane tüttürüveririm hayaliyle... Görünen o ki alacak daha çok yol var...

Verdiğim aradan mıdır nikotin eksikliğinden midir nedir çenem düştü bugün :)
Bu leziz ve çok da basit Humus tarifinin laf kalabalığı arasında kaynayıp gitmesini hiç istemem doğrusu!!

HUMUS Türk mutfağında olduğu kadar Orta Doğu mutfağında da çok bilinen bir meze. Son zamanlarda gerek besleyiciliği, gerek lezzeti, gerekse düşük glisemik indeks değerleri nedeniyle vegan ve vejeteryanların yanısıra Glisemik İndeks diyetini uygulayanlar arasında da oldukça popüler olmaya başladı.

Geleneksel beslenme biçiminize göre iştah açıcı, meze, kahvaltılık olarak tüketilebildiği gibi cips ile birlikte dip sos olarak da kullanılabilir.

Beğenmeniz ümidiyle...

Malzemeler
1 kutu konserve nohut (Brüt=400gr, suyu süzülmüş net=240-250gr)
25gr konserve suyu *
50gr taze sıkılmış limon suyu
50gr tahin
25gr zeytinyağı
2 diş ezilmiş sarımsak
Tuz

* Konservenin suyunu süzerken süzdüğünüz suyu atmayın, 25 gramını humus yaparken kullanacağız



Yapılışı

  • Bütün malzemeleri hazneye koyup 1,5 dakika 4-5 Hız karıştırın
  • Spatula ile ortada toplayıp 1 dakika daha 4 Hız karıştırın
  • Servis tabağına alın. İsterseniz limon dilimleri ile dekore edip üzerine kırmızı toz biber serperek süsleyebilirsiniz

Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder