25.09.2012

Waffle

CLICK FOR ENGLISH "Waffle"
PER ITALIANO "Waffle"


Stefano ile en sevdiğimiz şeylerden biri Waffle. Bizim buralarda pek satılmıyor, bir iki yerde rastladım ama onlar da tam benim istediğim gibi değildi.
Waffle'ın servis edilme şekli ülkeden ülkeye farklılık gösteriyor. Kimi sadece marmelat ya da meyve şurubu kullanıyor, kimisi üzerine pudra şekeri serpiyor, kimi nutella sürüyor...vs. Ben, belki de ilk orada yediğim için, İstanbul ekolünü benimsiyorum, yok yok ekolü de diyebiliriz :) Meyve, çikolata, dondurma hepsi bir arada.

Gönlüme göre waffle bulamayınca waffle yapabilen bir tost makinesi edinmeye karar verdim. Aslında satın alıp almama konusunda başta çok tereddütte kaldım, elimin altında olursa habire yapar mıyım acaba diye. Nihayet waffle sevgisi bu konudaki tereddütlere galip geldi:) 

Yeni bir şey satın almaya karar verdiğimizde her zaman yaptığım gibi basit-profesyonel, ucuz-pahalı farklı farklı pek çok marka ve modeli araştırdım. En sonunda, piyasadaki en ucuz modeller arasında yer alan aşağıda gördüğünüz bu basit modelde karar kıldım. Öyle basit ki şu kadarını söyleyeyim açma kapama düğmesi dahi yok. Fişi prize takınca çalışıyor, fişi çekince sönüyor.


Fazla alengirli, multi fonksiyonlu bir şeye ihtiyacım olmadığına karar verdim. Benim için en mühim özellik çıkabilir plakaya sahip olmasıydı. Plakalar sabit olunca temizleyene kadar insanın anası ağlıyor, bir önceki tost makinemizi sırf bu yüzden atmıştım. Hazır alıyorken, hem waffle hem de tost yapabilecek bir model olmasını tercih ettim ve 3 plakalı bu modeli satın aldım. O günden beri pek çok kez waffle yaptım, çok da memnun kaldım. Plaka değiştirmekten gayri bir fonksiyonu olmamakla birlikte benim tüm ihtiyacımı gördüğünü söyleyebilirim.

Aşağıda verdiğim tarifle 10 ilâ 12 arası waffle çıkarıyorum benim makinede. Sayı waffle'ların kalınlığına göre değişiyor. Sizdeki waffle plakalarının boyutları da rakamı etkileyecektir. O nedenle tam rakam veremiyorum.

Gerekli malzemeler şöyle:

Waffle:
75gr tereyağı, doğranmış
380gr süt
2 yumurta (her biri 60-65gr)
1 paket vanilin
250gr un
15gr kabartma tozu
1/4 çay kaşığı karbonat
Bir tutam tuz
50gr şeker

Üzeri için:

- Nutella
- Arzu ettiğiniz dilimlenmiş meyveler
  • Ben en çok muz, çilek ve kiwi kullanıyorum.
- Dondurma
  • Ben en sık kremalı ya da vanilyalı dondurma kullanıyorum
- Çikolata sosu
  • Hazır sos yerine Thermomix'le hazırladığınız Çikolata sosunu da kullanabilirsiniz.

Yapılışı:


  • Tereyağını 2 dakika 90ºC 1 Hız eritin.
 

  • Süt, yumurtalar ve vanilyayı ekleyip 10 saniye 4 Hız çırpın.


  • Un, kabartma tozu ve karbonatı bir kaba eleyerek karıştırdıktan sonra hazneye ekleyin. Tuz ve şekeri de ilave edip 10 saniye 3-4 Hız çırpın.
  • Önceden yağlayıp ısıttığınız waffle makinesine kepçeyle karışımdan dökün ve kapağını kapatarak pişirin. Pişme süresi waffle makinesine göre farklılık gösterecektir. Benimki ile 12 dakika civarı sürüyor.







  • Hazırladığınız waffle'ı arzu ettiğiniz gibi servis yapın.


  • Eğer benim gibi hazırlamak isterseniz waffle'ınızın üzerine ilk olarak biraz nutella sürün.


  • Nutella üzerine meyve dilimlerini yerleştirin.


  • Bir top dondurma koyun.


  • En üste çikolata sosu gezdirin.



Afiyet olsun...


Notlar:

  1. Waffle'ın sıcak servis edilmesi önemli. O nedenle diğer malzemeleri önceden hazır edin ve waffle'lar pişince hızlı bir şekilde dekore edip sıcak servis yapın. 
  2. Waffle'ları önceden hazırlayıp buzluğa atmak işinizi inanılmaz kolaylaştıracaktır. Daha önce de söylediğim gibi benim makine ile 2 waffle pişirmek için 12 dakika gerekiyor. Misafiriniz olduğunda bekleme süresi sıkıcı olabilir. O nedenle ben genellikle waffle'ları önceden pişirme yoluna gidiyorum. Bu şekilde elimin altında her zaman hazır waffle oluyor.
  • Pişirdiğiniz waffle'ları ızgara teli üzerine dizip soğumaya bırakın.
  • Soğuyan waffle'ları buzdolabı poşetine koyup buzlukta dondurun.
  • İhtiyacınız olduğunda buzluktan alıp önceden 180ºC ısıtılmış fırında 11-13 dakika ısıtın.




2 yorum:

  1. ve sonraa gelsinnn kilolarrrrr:) ben de çok seviyorum ama hayatımda en fazla 3 kere yemişimdir. bunu yapan doğru düzgün bir yer yok maalesef.. ama sırf kokusu için bile al kokla kokla mutlu ol:)

    yine harikalar yaratmışsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok çok yüksek sayılmaz kalori açısından, benzerlerine kıyasla tabii! Bir dilim cheesecake kalorisi bundan çok fazla. Hatta dilimi 900 kalori olan cheesecakeler var. Bunun porsiyon başı kalorisi 400 - 500 civarıdır elinin bolluğuna göre. Benim hesaplamalardan o sonuç çıktı. Tamam kabul ediyorum çok az sayılmaz ama düttürük minnacık diyet bisküvileri kalorileri bile ne kadar fazla paketlerini okuyacak olursan.

      İşin güzel yanı pek çok şey bir arada, nutella, istediğin meyveler, dondurma... oldukça doyurucu ve tatmin edici o açıdan.

      İşin tek olumsuz yanı iradeye karşı verilecek savaş çünkü hep elinin altında var. O yüzden waffle makinesi satın alıp almamak konusunda çok kararsız kalmıştım zamanında. Ama korktuğum başıma gelmedi, çok abartmadık yine de. Şu an dahi var buzlukta. Hazır aklıma gelmişken yaz iyiden iyiye bitmeden yiyelim bari en kısa zamanda. Kışın dondurma yemek olmaz şimdi. Bahanemi buldum oh vicdanım rahat! :)))


      Sil