17.12.2013

Muzlu Yoğurt

CLICK FOR ENGLISH "Banana Yogurt"
PER ITALIANO "Yogurt alla Banana"

Thermomix ile Muzlu Yoğurt Tarifi

Bugün muzlu yoğurt tarifini paylaşıyorum sizinle.
Şeker miktarı damak tadına ve muzların olgunluk derecesine göre artırılıp azaltılabilir. 
Biz çeşitli denemelerin ardından aşağı yukarı 60 gramda karar kıldık. Muzlarımız orta karardı, yani ne yeşildi ne de kararmaya yüz tutmuştu kabukları.

Malzemeler:
200gr muz, kabaca doğranmış
60gr şeker
1000gr tam yağlı süt
100gr tam yağlı yoğurt
1 tatlı kaşığı vanilyalı şeker
50gr süt tozu (benimkisi yağsız süt tozu)

Yapılışı:

  • Hazneye muzları ve şekeri koyup 3 saniye 5 Hız doğrayın ve spatula ile ortada toplayın.

Thermomix ile Muzlu Yoğurt Tarifi

Thermomix ile Muzlu Yoğurt Tarifi

  • 5 dakika 100°C 1 Hız pişirin. Sıcaklık 50°C'ye inene kadar bekleyin.
  • Sıcaklık 50°C'ye ulaşınca süt, yoğurt, vanilyalı şeker ve süt tozunu ilave edip 4 dakika 50°C 4 Hız ısıtın.
  • Kapaklı steril cam kavanozlara aktarıp kapaklarını sıkıca kapatın. Polar battaniyeye sarıp sönmüş fırının içine yerleştirin. (Ya da benim her zaman yaptığım gibi hazne içinde bırakın.  Hazneyi yerinden çıkartıp kapağını kapatın. Ölçü kapağını kapatın. Polar battaniye ile sarıp fırının içine yerleştirin. Ben fırını önceden 50ºC'de ısıtıyorum. Fırını söndürdükten sonra sıkıca sarılmış yoğurdu yerleştiriyorum.)
  • 12 saat mayalanmaya bırakın. 

Thermomix ile Muzlu Yoğurt Tarifi

  • Buzdolabına alıp soğumaya bırakın.

Afiyet olsun...


Thermomix ile Muzlu Yoğurt Tarifi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder