30.10.2011

Cadı Şapkası

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


Geçen seneki Cadı Parmakları'nın yerini bu sene Cadı Şapkası aldı!

Tarifi okumaya başladığınızda aslında son günlerde yayınladığım bazı tariflerle bir anlamda bu tarifin sinyallerini verdiğimi anlayacaksınız zira bu tarif onların bir derlemesi.

İnternette aradığınızda Cadı Şapkası formunda pek çok tarife rastlamak mümkün. Ben görüntü kadar lezzete de önem verdiğim için mümkün olan ve elimden gelen en iyi kombinasyonu yapmaya çalıştım.


Malzemeler ve Hazırlanışı


Dondurma Külahları (Toplam 20 külah kullandım)


Kakaolu Bisküvi (Bisküvilerinizi hazırlarken dondurma külahınızın çapını göz önünde tutmayı unutmayın!)


Çikolatalı Mousse

Damla Çikolata


Çikolata Sosu:
200gr çikolata
40gr süt

  • Kakaolu Bisküvileri ilgili tarife göre çikolata sosu kullanmadan hazırlayın. (Ben 2 ölçü hazırlayıp geri kalanı ile kelebek ve örümcek bisküviler yaptım)


 
  • Çikolatalı Mousse'u ilgili tarife göre hazırlayın ve sıkma torbası ile külahlara doldurun. (Mousse ile 20 tane dondurma külahı doldurdum)

  • Külahları buzdolabında en az 4-5 saat mousse katılaşana kadar bekletin. (1 gün önceden de hazırlayabilirsiniz)

  • Çikolatayı 10 saniye 7 hız doğrayın
  • Spatula ile ortada toplayıp süt ilave edin ve 4 dakika 50ºC 2 Hız eritin
  • Külahtaki mousse üzerine hafif bastırarak biraz damla çikolata koyun.
  • Eriyen çikolatayı fırça yardımıyla bisküvi üzerine ve külahın ağız kısmına sürüp şapka şeklinde kapatın.
  • Şapkanın üstünü fırça ile çikolataya bulayın
 
  • Süs şekerleri ile süsleyin.

  • Buzdolabında 2-3 saat dinlendirin

Afiyet olsun...



Not: Özellikle son aşamada yani şapka ve bisküvileri yapıştırıp üzerini çikolata ile kaplarken yanınızda size yardım edecek birileri varsa işiniz çok kolaylaşacaktır (Stefano ve Andrea olmasa işim çok zor olurdu açıkçası!). Bu sayede hem mousse dolu külahları buzdolabı dışında uzun süre tutmamış olursunuz hem de çikolata sürüp şekerlerle kaplarken daha hızlı haraket edersiniz. 

Eğer çikolata koyulaşmaya başlarsa tekrar ısıtın, 3 kişi olmamıza rağmen çikolatayı birkaç kez ısıtmamız gerekti.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder