22.01.2014

Kremalı Domates Çorbası

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Kremalı Domates Çorbası

Çorbanın tarifine geçmeden önce bugün sizlere yeni açtığım blogdan bahsetmek istiyorum. 

Bazı dikkatli okuyucular bu bloğun sağ tarafına eklediğim ve yeni bloğun linkini verdiğim küçük kutucuğu farketmişler bile. Tam bir duyuru yapmadan önce en azından birkaç tarif eklemiş olmayı diledim, o yüzden ay başında açtığım bloğun duyurusunu ay sonuna doğru yapıyorum. 

Bildiğiniz ve gördüğünüz üzere Thermomix mutfağımın vazgeçilmez bir parçası ve en büyük yardımcım diyebilirim. Hemen herşey için Thermomix'i kullanıyorum.

Ancak yine de zaman içinde elimde Thermomix kullanmadan yaptığım bazı tarifler birikti elimde. Sizlerle onları da paylaşmak istesem de adının içinde Thermomix kelimesi geçen bir bloğun bütünlüğünü bozmamak için yapmamayı tercih ettim.

Ayrıca kendi tariflerim dahil tüm tarifleri internet üzerinden okumaya, fotoğrafları ve varsa eklediğim notları görmeye çok alıştım. Dolayısıyla klasik yöntemlerle yaptığım tarifleri de Klasik Tarif Defterim adını verdiğim ikinci bir blogda paylaşmaya karar verdim.

Yeni bloğun çok önemli bir artısı da şu olacak, bu sayede Lucia'nın yerel yarışmada ödül kazanmış muhteşem tariflerini de yayınlayabileceğim. 
Kayınvalidem Lucia bana Thermomix'imi hediye eden kişi olsa da kendisi çoğumuzun annesi, büyükannesi gibi geleneksel yöntemlerle yemek yapıyor. Onlar da yeni blogda yer alacak. Lucia ile birlikte İtalyan Mutfağı'ndan Tarifler başlıklı bir seri hazırlıyoruz beraber.
Klasik Tarif Defterim'i takip etmek isterseniz linkler şöyle:
Web adresi
Facebook sayfası
Google+ sayfası
Pinterest sayfası
Thermomix Tarif Defterim için ise linkler:
Facebook sayfası
Google+ sayfası
Pinterest sayfası
Eğer blogların her ikisinden de haberdar olmak isterseniz beni Google+'dan takip edebilirsiniz.

Şimdi gelelim tarifimize...

Çorbanın hemen her türlüsünü severim ama eskiden annem eğer o gün kremalı domates çorbası yaptıysa daha bir başka sevinirdim.  

Kışın lezzetli domates bulmak pek mümkün değil farkındayım ama ne yalan söyleyeyim bu güzel çorbayı yapmak için yazı bekleyecek sabrım yoktu.


Malzemeler:

40 gr tereyağı
40 gr un
35 gr domates salçası
800 gr domates, yıkanmış ve kabaca doğranmış
500 gr su
1 tatlı kaşığı Thermomix Et ya da Sebze Konsantresi
1 tatlı kaşığı şeker
Tuz (gerekirse)
100 gr krema
Taze çekilmiş karabiber
Yağda kızarmış ekmek


Yapılışı:

  • Tereyağını 2 - 3 dakika 90ºC 1 Hız eritin.

  • Unu ekleyip 1 dakika 90ºC 2-3 Hız pişirin.


  • Salçayı ilave edip 2 dakika 90ºC 2-3 Hız pişirin.

  • Domatesleri ekleyip 10 saniye 8 Hız püre haline getirin.
Thermomix ile Kremalı Domates Çorbası tarifi

  • 8 dakika 100ºC 2-3 Hız pişirin.

  • Su, Thermomix konsantresi ve şekeri ilave edip 10 dakika 100ºC 1-2 Hız pişirin.

Thermomix ile adım adım Kremalı Domates Çorbası tarifi

  • Ölçü kapağı ile kapatıp 1 dakika 9 Hız çırpın. Tuzunu kontrol edin, gerekirse ilave edin.

  • Hazne üzerine bir kap yerleştirerek kremayı tartın. Çorbadan bir kepçe alıp yavaş yavaş kremaya ilave edin, aynı zamanda hızla çırpın.

Thermomix ile adım adım Kremalı Domates Çorbası tarifi

  • Kremalı karışımı çorbaya ilave edin. 2 dakika 90ºC 3-4 Hız pişirin.


  • Kaselere servis yapın.

Kremalı Domates Çorbası


Arzu ederseniz üzerine taze çekilmiş karabiber serpin.


Kremalı Domates Çorbası


Yağda kızarmış ekmek ile servis yapabilirsiniz.


Thermomix ile Kremalı Domates Çorbası tarifi


Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder