22.03.2012

Sağlıklı Kurabiye

CLICK FOR ENGLISH "Healthy Cookies"
PER ITALIANO "Biscotti della Salute"



Dün salata tarifi, bugün Sağlıklı Kurabiye tarifi... 
Durum basit bir tesadüften ibaret mi yoksa konunun havaların hafiften ısınmaya başlaması ve yazın yaklaşması ile ilgili olabilir mi? :)

Neden sağlıklı kurabiye diye anıldıklarına gelince... Çünkü bu kurabiyede un, şeker, yumurta, tereyağı ve margarin yok!
Peki nasıl olacak o iş diyenler için tarifi aşağıda. - Tamam, kabul ediyorum, hatrı sayılır miktarda çikolata var ama vur deyince de öldürmemek lazım:)

Bu kurabiyeler kıtır kıtır olmuyor, hemen söyleyeyim de benden günah gitsin, daha yumuşak kıvamlı. Ben sıcak sıcak fırından çıkar çıkmaz yemeyi de seviyorum ama abartmamak lazım tabi. "Motto"muz her zamanki gibi "az az ama herşeyden yemek"

Kalori olarak çok düşük kalorili sayılmazlar. 1 Kellogg's bar ya da 1 Nestle Fitness bar yerine 1 adet yenilebilir. Kilo alma endişeniz yoksa bir tane ile sınırlı kalmanıza gerek yok tabi.

İçindekiler:
100gr kabuksuz badem
30gr hindistan cevizi rendesi
220gr yulaf ezmesi
1 çay kaşığı kabartma tozu
Bir tutam tuz
1 çay kaşığı tarçın

400gr muz, kabukları soyulmuş, herbiri 3-4 parçaya doğranmış
40gr zeytinyağı
1 çay kaşığı vanilya özütü

200gr damla çikolata


Yapılışı:


  • Bademleri 20 saniye 10 Hız öğütüp derin bir kaba alın.


  • Üzerine hindistan cevizi rendesi, yulaf ezmesi, kabartma tozu, tuz ve tarçın ekleyip karıştırın.


  •  Muz, yağ ve vanilyayı hazneye koyup 20 saniye 3-4 Hız karıştırın.


  • Yulaflı karışımı hazneye ekleyip Saat Yönü Tersine Çalışma Fonksiyonu ile 15-20 saniye 4-5 Hız karıştırın.
  • Karışımı tekrar derin kaba alıp damla çikolatayı da ekleyerek spatula ya da bir kaşık yardımıyla karıştırın.
  • Hamurdan küçük parçalar alıp yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı olarak dizin. (Ben bunun için dondurma kaşığı kullandım ve kurabiyelerin herbiri yaklaşık 35gr geliyordu. Bu tarifle toplam 2 tepsi kurabiye çıkıyor)




  • Önceden 180ºC ısıtılmış fırında pişirin. Orijinal tarif 12-15 dakika diyor ama ben 22-25 dakika pişirdim. Fırınınıza göre pişme süresini ayarlayın. Ben kurabiyelerin altları kızarana kadar pişirdim.



Afiyet olsun...



Tarifin aslına buradan ulaşılabilir.
Heidi ve Nikki'ye paylaşımları için teşekkürler...
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder