5.10.2012

Genova Usulü Pesto

CLICK FOR ENGLISH "Pesto alla Genovese"
PER ITALIANO "Pesto alla Genovese"



Bu sene fesleğenden yana şansımız yaver gitti. 
Hem pencere önündeki saksıdan, hem de bahçeye ektiğim fesleğenlerden çok verim aldım. 
Geçenlerde kayınvalidem Lucia koca bir kova dolusu fesleğen gönderince bol miktarda yapıp buzluğa atarak kış için de pesto sosu stokladım. Fesleğen öyle boldu ki bir kısmını da Sicilya usulü pesto yapmakta kullandım.



Pesto sosu yaparken en önemli nokta fesleğeninizin güzel olması. Fesleğenin yaprakları ezik, buruşuk, yırtık, kararmış, lekeli vb olmamalı. Yapraklar nazikçe yıkandıktan sonra yine nazikçe tamponlanarak iyice kurulanmalı.

Aşağıdaki tarifte de göreceğiniz gibi yapımı çok kolay, hele ki Thermomix'le daha da kolay. Yaprakları tek tek ayıklamak, güzellerini seçmek, yıkamak, kurulamak biraz zaman alıyor sadece. Ama verdiğiniz emeğe kesinlikle değiyor. 
Şu kadarını söyleyeyim bu sene sırf bu sosu bol bol yapabilmek adına onca fesleğen yetiştirdim! Satın almaya kalktığınızda çok miktarda ihtiyacınız olduğu için yekün tutuyor, dolayısıyla pestonuzun da astarı yüzünden pahalıya geliyor.

Tarif Thermomix'in İtalya rehber yemek kitabı 'Io e il mio Bimby'den. İlk denememden sonra çok memnun kalmıştım ve başka arayışlara girmedim. Bu mudur? Bence budur!

Malzemeler:

80gr fesleğen yaprağı (nazikçe yıkanmış, nazikçe kurulanmış)
50gr parmesan peyniri, kabaca doğranmış
30gr pecorino romano peyniri, kabaca doğranmış
30gr çam fıstığı
1 diş sarımsak
150gr sızma zeytinyağı
Tuz


Yapılışı:



  • Fesleğen yapraklarını nazikçe yıkayın. Suyunu süzüp temiz bir mutfak bezi üzerine alın. Kağıt havlu ya da bir başka temiz mutfak havlusu veya bezi ile hafif tamponlayarak güzelce (ve nazikçe) kurulayın.
  • Hazneye parmesan, pecorino, çam fıstığı, sarımsak ve fesleğen yapraklarını koyup 20 saniye 7 Hız karıştırın.




  • Fesleğenli karışımı spatula ile ortada topladıktan sonra zeytinyağı ve tuzu ekleyip 20 saniye daha 3-4 Hız karıştırın.



Afiyet olsun...


Notlar:
  • Kitapta sosun 6 kişilik olduğu belirtilmiş. Dolayısıyla 500gr makarna için yeterli olacaktır. 
  • Son yapışımda elimdeki fesleğen bolluğundan malzemeleri iki katına çıkartarak yaptım. 
  • İki kişilik porsiyonlara bölüp plastik bardaklara aktardıktan sonra buzluğa atarak ileride kullanmak üzere dondurdum.
  • Pesto sosu makarnanın yanısıra lazanya, börek, pizza, tavuk, et, balık, sandviç, tost, gözleme ve şu anda aklıma gelen gelmeyen daha bir çok şeye eşlik edebilir.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder