8.02.2013

Avcı Usulü Tavşan

CLICK FOR ENGLISH "Rabbit Cacciatore"
PER ITALIANO "Coniglio alla Cacciatora"



Türk mutfağında pek yaygın olarak kullanılmayan tavşan etini yemek bana da ilk kez İtalya'da kısmet olmuştu. Gün geçtikçe daha çok sever oldum ve en sonunda kendim de yapmaya karar verdim.

İtalyanların 'alla cacciatora' dedikleri Avcı usülü pişirilen harika bir tavşan yemeği tarifi vermek istiyorum bugün size.

Tavşanı nereden bulursunuz, kendiniz mi avlarsınız, avlayacak yeşil alan, orman nasıl bulursunuz işin orasını bilemem ama ola ki birgün elinize bir tavşan düşer, bu tarifi deneyin derim ;)


Malzemeler:

Tavşanı yıkamak için:
700gr tavşan, parçalara bölünmüş
Tuz
30gr beyaz şarap sirkesi
Su

Marinesi için:
70gr soğan, ince doğranmış
40gr yeşil biber, doğranmış
250gr domates, küp küp doğranmış
2 defne yaprağı
1 diş sarımsak
2 dal biberiye (sadece yapraklar)
5 yaprak fesleğen
2 ardıç tohumu
2 karanfil tohumu
10gr beyaz şarap sirkesi
30gr sızma zeytinyağı

Pişirmek için ayrıca:
2 diş sarımsak
50gr kereviz sapı, kabaca doğranmış
60gr havuç, kabaca doğranmış
1 dal biberiye (sadece yapraklar)
50gr pancetta (ben kullanmadım)
30gr sızma zeytinyağı
10gr beyaz şarap sirkesi
100gr domates püresi
1/2 - 1 yemek kaşığı Thermomix sebze ya da et suyu konsantresi
Tuz (ben kullanmadım)
Karabiber


Yapılışı:


  • Tavşanı su, sirke ve tuzla ovarak yıkayın ve derin bir kaba alın.
  • Üzerine tüm marine malzemelerini ekleyip güzelce karıştırın.
  • Buzdolabında birkaç saat ya da bir gece marine edin.
  • Hazneye sarımsak, kereviz sapı, havuç, biberiye ve pancetta koyarak 10 saniye 7 Hız doğrayın.
  • Zeytinyağını ekleyin.
  • Tavşanı marineden çıkartarak ekleyin. (Marineyi sonra kullanmak üzere kenarda tutun)
  • Saat Yönü Tersine Çalışma (SYTÇ) opsiyonu seçili şekilde 12 dakika Varoma Isısı Kaşık Hızında pişirin.
  • 10gr sirke ekleyip SYTÇ ile 1 dakika daha Kaşık Hızında pişirin.


  • Marinenin tamamını hazneye ekleyin. Domates püresi ve Thermomix konsantresini de ilave edin.


  • SYTÇ ile 50 dakika 100ºC Kaşık Hızında pişirin.
  • Karabiber ve gerekirse tuz ekleyip SYTÇ ile 10 dakika daha Varoma Isısı Kaşık Hızında pişirin.

Afiyet olsun...




Not: Bu yemek önceden de hazırlanabilir. Önceden hazırladıysanız, 200ºC ısıtılmış fırında 10 dakika kadar ısıtıp servis yapın.

Io e il mio Bimby kitabında yeralan Coniglio alla Cacciatora başlıklı tariften uyarlanmıştır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder