30.12.2013

Brokoli ve Ton Balıklı Kelebek Makarna

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Thermomix ile Brokoli ve Ton Balıklı Makarna Tarifi

Brokolinin ismi anılınca dudak bükerdim ama anladım ki önemli olan pişirme şekliymiş, herkese hitap eden bir yol bulunabilirmiş, velhasıl kelam insan yaşadıkça, gördükçe öğrenirmiş. Önemli olan yeniliklere gönüllü ve açık olmakmış.

Bugün vereceğim brokoli soslu tarif bana hitap edenlerden. İlk kayınvalidem Lucia'da yemiş ve brokolili bir sos bu kadar mı lezzetli olur diye hayret etmiştim. Umarım siz de beğenirsiniz.

Malzemeler:
350gr brokoli, küçük küçük çiçeklerine ayrılmış
600gr su
Tuz
320gr makarna
30gr parmesan (arzuya göre)
1 diş sarımsak
5 ançüez fileto
50gr sızma zeytinyağı
1 minik kurutulmuş acı biber
1 küçük ton balığı konservesi, (yağı süzülmüş miktar yaklaşık 50-60gr)

Yapılışı:


  •  Brokolilerin saplarını yapraklarını atarak küçük küçük çiçeklerine ayırın.


  •  Hazneye su ve bir tutam tuz koyduktan sonra buhar sepetini takıp içine brokolileri koyun.

Thermomix ile adım adım Brokoli ve Ton Balıklı Makarna Tarifi

  • Thermomix'in kapağını kapatıp, ölçü kabını yerleştirin. 15 dakika Varoma Isısı 2 Hızda pişirin.
  • Ayrı bir tencerede makarna için su kaynatın. Tuz ilave edin. Makarnayı paketinde belirtilen pişme süresine göre pişirin.
  • Temiz ve kuru hazneye parmesanı koyup 10 saniye 9 Hız rendeledikten sonra kenara alın.
  • Sarımsağı 3 saniye 7 Hız doğrayın.


  •  Spatula ile ortada topladıktan sonra zeytinyağı, biber ve ançüezleri ekleyin. 3 dakika 100°C 2 Hız pişirin.


  • Ton balığını ilave edip 1 dakika 100°C 1-2 Hız pişirin.

  • Brokolileri ekleyip Saat Yönü Tersine Çalışma opsiyonunu seçerek 4 dakika Kaşık Hızında pişirin.
  • Haşlayıp süzdüğünüz makarnayı bir kaseye alıp sosu ekleyerek nazikçe karıştırdıktan sonra tabaklara servis yapın.
  • Arzu ederseniz üzerine parmesan rendesi serpebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Thermomix ile Brokoli ve Ton Balıklı Makarna Tarifi


4 yorum:

  1. Merhaba, çok güzel bi tarif bu akşam deniicem, ayrıca muzlu yoğurduda denedim çok başarılı oldu. İtalyan yemeklerini çok seviyorum, siz çok şanslısınız yerinizde olmak isterdim :) tarifler için grazie..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muzlu yoğurt tarifinden memnun kalmanıza sevindim.

      İtalyan mutfağını ben de çok seviyorum. Bir diğer şansım da şu, kayınvalidem mutfakta çok iyidir, ondan öğrendiğim pek çok şey var. Ayrıca kayınbiraderim taze makarna dükkanı var, tamamen kendi üretimleri.

      İtalyan mutfağını böylesine çok seviyorsanız blogdaki focaccia tarifini de bir deneyin derim. Eskiden yayınladığım bir tarif. Daha 2 gün önce yeniden yaptım ve hazır yapmışken de fotoğraflarını çekip güncelledim. Link şu: http://thermomixtarifdefterim.blogspot.it/2009/12/biberiye-sogan-ve-kiraz-domatesli.html

      İyi yıllar...



      Sil
  2. teşekkür ederim. ayrıca sizden bir ricam olacak baget ekmek tarifi verebilirmisiniz acaba? çok sevdiğim bi ekmek , bilirkişi olarak size sormak istedim, buraya yazmanız zaman alacaksa tarifi e-mail adresimede gönderebilirsiniz size mail atarım , kolaylıklar dilerim.. size ve ailenize mutlu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onca ekmek pizza yapmışım ama henüz hiç baget yapmadığımı yeni farkettim ben de. Elimde mevcut bir tarif yok. Hatırlattığınız iyi oldu, benim de denemek istediğim bir ekmek baget ekmeği. Yapılacaklar listesinin başına ekledim.
      Bu arada bilirkişi iddialı bir tanımlama olmuş :) Teşekkür ederim iltifat ve yorumlarınız için.

      Sil