3.09.2013

Nohut Unlu Otlu Farinata

CLICK FOR ENGLISH "Chickpea Flour Farinata with Herbs"
PER ITALIANO "Farinata di Ceci alle Erbe Aromatiche"

ÖN NOT: Uzunca bir aranın ardından herkese tekrar merhaba. Yoğun bir yaz dönemi geçirdim ve blogla ilgilenmeye vakit bulamadım.

Aşağıdaki yazıyı yazalı bayağı zaman oldu ama yayınlamak bugüne kısmetmiş demek. Yeni tariflerle çok yakında görüşmek üzere..
-----------------------------------------

Ekmeğe güzel ve sağlıklı bir alternatif olabilecek bu Nohut Unlu Farinata tarifini Voi...Noi...Bimby dergisinin bir sayısında görmüştüm. Üzerinde birkaç değişiklik yaparak hazırladım.

Bugün Kapadokya gezimizin son gününden de birkaç fotoğraf paylaşarak bu dosyayı artık kapatıyorum.

Son gün aynı zamanda dönüş günümüz de olduğu için kısıtlı zamanda mümkün olduğunca hızlı gezmeye çalıştık.

Geziye Mustafapaşa ve Manastır Açık Hava Müzesinden başladık.

Kapadokya'da en merak ettiğim şeylerden biri de yeraltı şehirleriydi. Dönüş güzergahımız üzerine düştüğünden son güne bırakmıştık. Önce Kaymaklı sonra Derinkuyu Yeraltı Şehirlerini gezdik. İnanılmaz bir tecrübeydi. Şükür aramızda klostrofobisi olan yoktu, aksi halde daracık tünellerden geçerek yerin 8 kat altına inmek imkansız olurdu.

Son olarak Ihlara Vadisi'ne gittik. Vaktimiz sınırlı olduğundan uzun uzadıya gezemedik ama orada geçirdiğimiz yaklaşık 1 saatten çok keyif aldık.
Vadinin aşağısında yeralan alt girişinin oradaki restoranlardan birinde gözleme ve saç kavurma yedikten sonra İstanbul'a doğru yola koyulduk.

Kapadokya'da yapmaktan geri kaldığımız bir tek balonla seyahat oldu. O dillere destan balon gezilerinden birine katılma, bölgeyi hem yukarıdan görüp hem de balonla seyahati tecrübe etme şansımız olmadı maalesef. Bırakın binmeyi balonu havada bile göremedik! Orada olduğumuz tarihlerde hava durumu balon gezisine elverişli olmadığı için hiç balon kalkmadı. Bu durum Kapadokya'ya bir kez daha dönmek için güzel bir bahane olabilir aslında...

Gelelim tarifimize...

Malzemeler:
5gr maydanoz (sadece yapraklar)
2 dal kekik (sadece yapraklar)
2 adaçayı yaprağı
10gr soğan
150gr nohut unu
500gr su
40gr sızma zeytinyağı
Tuz
Karabiber

Yapılışı:

• Hazneye otları koyup 7 saniye 6-7 Hız doğrayın.

• Soğanı ekleyip 2 saniye 6-7 Hız doğrayın.

• Nohut unu, su, tuz ve biber ekleyip 20 saniye 4-5 Hız karıştırın.

• 30 cm çapında bir tepsiyi yağlı kağıtla kaplayıp üzerini fırçayla yağlayın.
  • Unlu karışımı tepsiye alıp üzerine kalan zeytinyağını gezdirin.

• Önceden 220°C ısıtılmış fırında yaklaşık 35 dakika pişirin.

• Dilimleyerek servis yapın.

Afiyet olsun.

Eğer artan dilimler olursa ertesi günü tavada ısıtarak da servis yapabilirsiniz. Öyle de ayrı bir hoşumuza gitti.

1. Merhaba, farinatanın özelliği hamurun bir kaç saat bekletilmesidir. Aldığınız tarifte bunu atlamışlar sanırım. Bekletince ve çok ince pişirince lezzeti çok daha iyi oluyor. Bir de öyle deneyin. Hamuru sadece um ve suyla yapıp 2 saat veya bir gece bekletiyorum oda sıcaklığında. Diğer malzemeyi son anda katıp fırına veriyorum. Bir de öyle deneyin bakalım fark edecek mi?
    Buğday ve Mısır unu tüketemeyen biri olarak farinata bana can kurtaran gibi geldi be sıkça yapıyorum. İçine acı biber ve domates kurusu da çok yakışıyor. Ben soğanları inçe dilimleyip yepsinşn dibine yayıp 1 dakika fırında pişirip hamuru üstüne döküyorum. Pizza gibi oluyor.
    Afiyet olsun

1. Sevgili Umran,
      Öncelikle katkınız için çok teşekkür ederim. Bir dahaki sefere bahsettiğiniz gibi yapacağıma emin olabilirsiniz.
      Son zamanlarda daha çok bitkisel protein tüketiyoruz. Kurutulmuş domatesli farinata güzel bir seçenek olacak.