22.07.2010

İlk Marzipanlı Pasta Denemesi

CLICK FOR ENGLISH




 

Marzipan ya da şeker hamurlu pasta yapmayı çok zamandır istiyordum ama bir türlü cesaret edememiştim. Stefano'ya doğumgünü sürprizi olarak marzipanlı pasta yapmak isteyince nihayet cesaretimi topladım ve uzuuuun araştırmaların ardından herşeyi göze alarak işe koyuldum:)

Görüntü açısından kusursuz olduğunu söyleyemem ama çok lezzetli oldu. Marzipanın o bademli tadını lezzet açısından şeker hamuruna tercih ediyorum.

Neden roller coaster? Çünkü ikimiz de çok seviyoruz ve doğumgününü roller coaster üzerinde geçirdik :)

Şimdi gelelim tarife...

MARZİPAN

200gr şeker (100+100)
220gr kabuksuz badem
2 yumurta sarısı (orta büyüklükte)
1 yemek kaşığı limon suyu
1 yemek kaşığı portakal çiçeği suyu ya da gül suyu
1 çay kaşığı vanilya esansı
1 çay kaşığı badem esansı (arzuya göre arttırılabilir)
Gıda boyası
  • 100gr şekeri 5 saniye 10 Hız çekip ayrı bir tabağa alın
  • Kalan 100gr şekeri 1 dakika 10 Hız çekip pudra şekeri haline getirin ve ayrı bir tabağa alın
  • Bademleri 10 saniye 10 Hız çekin
  • Az süre çekilmiş şekeri ve pudra şekerinin 80 gramını hazneye ekleyin. 10 saniye 3 Hız karıştırın
  • Yumurta sarıları, limon ve portakal çiçeği suyu ile vanilya ve badem esansını ekleyin. 2 dakika yoğurma modunda yoğurun
  • Mutfak tezgahının üzerine kalan pudra şekerinden serpip elinizle yoğurarak kıvamını kontrol edin. Hamuru oklavayla açarken dağılıyorsa biraz daha portakal çiçeği suyu serpip yoğurun. Kıvamın tutup tutmadığını ellerinizle kendinizin hissetmesi lazım ama merak etmeyin korkulduğu kadar zor değil. Kıvamı sertleştirmek için her zaman ekstra pudra şekeri ya da yumuşatmak için portakal çiçeği suyu kullanabilirsiniz.
  • Eğer hamurunuzu renklendirecekseniz yapmak istediğiniz desen ve şekilleri gözönünde tutarak hamurunuzu parçalara bölün. Ben 3 ana renkte gıda boyası alıp üzerindeki talimatlara göre karıştırarak renklendirdim. Daha sonra hamurlarınızı sıkıca streç filmle sararak ertesi gün kullanmak üzere buzdolabında saklayın (her rengi ayrı ayrı sarın)

KAKAOLU PANDİSPANYA

Daha önce yazmış olduğum pandispanya tarifi üzerinde değişiklikler yaparak keki hazırladım. Kullanmak istediğim kek kalıbının boyutuna göre daha küçük bir pandispanya yaptım.

3 adet oda sıcaklığında yumurta (170gr)***
170gr un***
170gr şeker***
20gr kakao
40gr su
1 paket kabartma tozu
Bir tutam tuz
  • Tart kalıbını yağlayıp unlayın (ya da yağlı kağıtla kaplayın -ki ben hep öyle yapıyorum)
  • Hazneye yumurtaları, un, kakao ve şekeri koyun. 50sn 5Hızda çalıştırın. 25sn geçtikten sonra yukarıdaki delikten suyu ekleyin. 15sn daha geçtikten sonra (40. saniyede) kabartma tozu ve tuzu ekleyin.
  • Karışımı kalıba dökün. Önceden 160° ısıtılmış fırında 30-40 dakika pişirin. Pişip pişmediğini bir kürdanla kontrol edin. (Ben bu kez derince bir kalıp kullandığım için pişme süresi 50 dakikayı buldu)
  • 10 dakika daha sönmüş fırının içinde soğumaya bırakın.
  •  Fırından çıkardıktan sonra ters çevirip soğumaya bırakın.
*** Yumurtaları tartmak önemli. Yumurtaların ağırlığının, şeker ve un miktarı ile aynı olması lazım. Ben toplamda 170gr olmak üzere 3 yumurta kullandım ve ona göre 170gr şeker ve un kullandım.

KAKAOLU KREMA

500gr süt
100gr şeker
2 yumurta
80gr un
25gr kakao
  • Hazneye kakao hariç tüm malzemeleri koyup 7 dakika 90º 4 Hızda pişirin
  • Kakaoyu ekleyip 10 saniye 4 Hızda çırpın
  • Ayrı bir kaba alarak soğumaya bırakın. 
Bu tarifle koyu kıvamlı bir krema elde edeceksiniz

SON AŞAMA: PASTANIN HAZIRLANMASI

2-3 muz, dilimlenmiş
Süt
  • Soğuyan pandispanyayı ortadan ikiye kesin
  • Hem tabanını hem de üst kısmını sütle ıslatın
  • Kremanın 3/4'ünü yayın. Muz dilimlerini dizin. Tekrar krema sürdükten sonra kapatın.
  • Buzdolabına bekletin
  • Son olarak istediğiniz şekilde hazırladığınız marzipan hamuru ile arzu ettiğiniz gibi süsleyin. Birkaç saat buzdolabında bekletin
Afiyet olsun...

Yararlanılan Kaynaklar: UK Thermomix, Forum Thermomix, Io e il mio Bimby Kitabı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder