3.02.2012

Doğumgünü Pastam
"Orman Meyveli Cheesecake"

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


Geçtiğimiz Pazar yani 29 Ocak günü doğumgünümdü ve nihayet yaş 35 yolun yarısı etti!
Bu yaşa erişen her Türk evladının Cahit Sıtkı Tarancı'nın o meşhur şiirini hatırlaması kaçınılmaz sanırım.

Otuz Beş Yaş şiirini ilk öğrendiğimde tesadüf bu ya annem 35 yaşındaydı. Aman ne hoşuma gitmişti bu tesadüf. Şiirin "Yaş otuzbeş yolun yarısı eder, Dante gibi ortasındayız ömrün" mısralarını -ki Dante'nin kim olduğundan haberimin olmamasının hiç önemi yoktu- annemi bıktırana kızdırana kadar defalarca tekrarlamıştım.

Tanrım, o zamanlar gözüme ne büyük görünürdü 35 yaş, şimdi kendim o şerefe muvaffak oldum. Sırf 'muvaffak' kelimesi bile başlı başına bir kanıt sayılabilir bu duruma.
Çocukken duyulan bir an önce büyüme telaşının yerinde uzun zamandır yeller esiyor. 
Amaaan.. Eski 20'ler yeni 30'lar denmiyor mu artık? Yola devam o zaman.. :)

Doğumgünüm için çok farklı bir organizasyona gitmedik. Ailece yenilen geleneksel Pazar öğle yemeğini birkaç ekstra çeşit ve iki de tatlı ilavesi ile zenginleştirmiş olduk. 
Diğer bir deyişle doğumgününe 'upgrade' edilen Pazar yemeği bize ekstra kaloriler olarak geri döndü.
Eh.. olacak o kadar... Hem blog için bana yeni tarifler de lazım!!

Dediğim gibi bu vesile ile dört yeni tarif de denemiş oldum. Vakit buldukça hepsini birer birer yayınlayacağım. Elimde biriken öyle çok tarif var ki ne zaman sıra gelecek hepsine bilemiyorum. 

Doğumgünü pastamın yayınlanma tarihini öne çektim. Diğerleri de sırada.

Malzemeler:

Tabanı için

200gr Pötübör bisküvi
100gr tereyağı, kabaca doğranmış

Peynirli Cheesecake Karışımı için
200gr ricotta
250gr mascarpone
80gr Philadelphia (ya da labne)
120gr şeker
2 yumurta
15gr un
1 çay kaşığı vanilya özütü/aroması ya da 1 paket şekerli vanillin

Üzeri için
2-3 kaşık çilek marmelatı (leziz bir reçel olsun)
400gr dondurulmuş orman meyvesi

Ev yapımı jöle:
150gr su
40gr taze sıkılmış limon suyu
10gr mısır nişastası
100gr şeker

Yapılışı:


  • 24cm kelepçeli kek kalıbını margarin ile yağlayıp yağlı kağıt ile kaplayın.
  • Tereyağını 3-4 dakika 60ºC 1-2 Hız eritin.
  • Bisküvileri ekleyip 7 saniye 6-7 Hız toz haline getirin.
  • Hazırladığınız karışımı kek kalıbının tabanına elinizle bastırarak yayın. Yarım saat buzlukta bekletin.
  • Ricotta, mascarpone ve Philadelphia peynirleri ve şekeri hazneye koyup önce 1 dakika 3-4 Hız, sonra 1 dakika 4-5 Hız karıştırın.

  • Yumurta, un ve vanilyayı ekleyip 30 saniye 5 Hız karıştırın.
  • Peynirli karışımı kaşık ya da spatula yardımıyla kek tabanının üzerine düzgünce yayın.

  • Önceden 170ºC ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirin.
  • Fırının içinde 2 saat soğumaya bırakın.
  • Buzdolabında soğumaya bırakın.


Üzeri için; 
  • Dondurulmuş orman meyvesini üzerindeki talimatlara göre önceden çözdürün. (Kutu üzerindeki talimatlara göre mikrodalga fırında da çözdürülebiliyor ama mikrodalgada çözdürülmüş hali benim pek hoşuma gitmiyor. Ben kutusundan çıkarıp, poşetiyle birlikte buzdolabında 4 saat kadar beklettim)

  • Cheesecake üzerine çilek marmelatını yayın.


  • Üzerine orman meyvelerini yayın.

  • Jöle malzemelerini hazneye koyup 12 dakika 90ºC 3 Hız pişirin. Hazne içinde 4-5 dakika dinlendirin.
  • Hazırladığınız jöleyi meyvelerin üzerine dökün.

  • Buzdolabında 1 gece dinlendirin.

Afiyet olsun...

Son zamanlarda mum üfleme işleriyle genelde yiğenimiz Evgheniy meşgul oluyor ;)


Pasta gerçekten de çok lezzetliydi. Bu arada not olarak belirteyim, hazırladığımız jöle kalıp gibi katılaşmayacak, daha çok meyvelerin üzerine cila olması ve tatlandırması için yaptım.


Doğumgünümden bahsetmişken aldığım hediyelerin de fotoğraflarını koyayım bari ;)


Çiçekler, Kindle ve İkea Kutuları üzerine uzanmış Evgheniy ;)

 

...Ve bu da monte edilmiş hali :)


Cheesecake tarifini buradan aldım. Üzerinde değişiklikler yaparak uyguladım.
Cinzia.67'ye paylaşım için çok teşekkürler...

3 yorum:

  1. 2011 in en güzel hediyelerinden biri oldun benim için.. çok tatlı ve huzurlu bir kadınsın.. ben de bir 35'im:) yolun yarısı da olsa sonu da olsa hayat paylaşınca güzelll ..lalalala:)en azından bir tarif paylaşmışlığımız var.

    bu da benim şiirimdir.. hediyem olsun..
    birhan keskini duydun mu hiç bilmiyorum ama kesinlikle duymalısın..benim dünyamdan kendisi:)

    ..
    sen güzel insansın
    herkes biliyor bunu
    yaramı alıp uzak şehirlere gidiyorsun
    -saçlarımı düz bir denize ısmarlıyorum

    utanma! ayıp değil ki bu
    bak ben utanıyor muyum?
    kanayana kadar dizlerim, misket oynarken
    hem, unutma herkes birilerinin yarasını taşır uzaklara."

    YanıtlaSil
  2. tabi ben saf... mutlu yıllar demeyi unuttum..

    mutlu yıllarrrrr:)

    YanıtlaSil
  3. Canım ekosecim,

    Çok teşekkür ederim, hem yorum için, hem şiir için;)

    Bilmiyordum 35 olduğunu, birbirimizin dilinden anlıyor olmamızın nedenlerinden biri de bu demek ki.

    Vallahi sayende çok uzun zamandır şiir okumadığımı farkettim. Mutlaka okuyacağım Birhan Keskin'in şiirlerini.

    Öptüm.

    Not: Beni 'kadın' olarak tanımlaman ayrıca hoşuma gitti. Son günlerde 'bayan' kelimesinin lüzumlu lüzumsuz kullanımına gıcığım çünkü ;)

    YanıtlaSil