29.02.2012

Patatesli Tartölet Hamuru

CLICK FOR ENGLISH "Potato Dough for Savory Mini Tarts"
PER ITALIANO "Impasto con Patata per Tartellette Salate"


Bu tartöletleri ilk olarak Sevgililer Günü yemeğimiz için hazırlamıştım. O kadar sevdik ki o günden beri ne zaman misafirimiz olsa yaptım -ki bu da 10 günde toplam 4 kez eder! Lezzetli olmalarının yanısıra sunum olarak da çok hoş görünüyorlar masada.

Malzemeler:
200-250gr patates, küçük doğranmış
500gr su (buharda pişirmek için)
200gr un
125gr tereyağı, doğranmış
1 çay kaşığı tuz

Üzeri için:
Peynirli Mus
Biberli Sos
Ya da arzuya göre başka peynir ve/veya sebze karışımları

Yapılışı:

  • Hazneye su koyup Buhar Sepetini takın.
  • Patatesleri sepete koyup Ölçü Kabı ile kapatarak 20-25 dakika Varoma Isısı 2 Hız pişirin.

  • Pişen patatesleri kenara alın. Haznedeki suyu dökün, soğuk su ile çalkalayarak hazneyi soğutun.
  • Patatesleri hazneye koyup 30 saniye 3 Hız karıştırarak püre haline getitin.

  • Unu eleyerek ekleyin.
  • Tuz ve tereyağını ekleyip 2,5 dakika yoğurma modunda yoğurun.

  • Streç filme sarıp yarım saat dolapta dinlendirin.
  • Tartölet kalıplarınızı yağlayıp unlayın.
  • Hamurdan küçük parçalar alıp oklavayla tartölet kalıbından çok az daha büyük olacak şekilde açın ve kalıba yerleştirin. (Bu tarifle 10 - 11 tartölet çıkııyor)

  • Tartölet kalıplarından birinin altını unlayın. Resimdeki gibi hamurun üstüne koyarak hafif bastırın. Kalıptan taşan fazla hamuru alın.

  • Tabanlarına çatal ile delik açın

  • Üzerlerini uygun ebatta kesilmiş yağlı kağıt ile kaplayıp kuru fasulye koyun.

  • Önceden 200ºC ısıtılmış fırında 10 dakika pişirin.
  • Yağlı kağıt ve fasulyeleri çıkartıp 5 dakika daha pişirin. (Ben üzerleri kızarana kadar pişirdim. Verilen süreden 10 dakika daha uzun pişirdim.)

  • Tartöletler soğuyunca kaptan nazikçe çıkarın.

  • Üzerlerini arzu ettiğiniz gibi doldurun.  
Ben evdeki Peynirli Mus ve Biberli Sosu kullandım. Harika oldu! Kesinlikle tavsiye ederim. Tartöletlerden kimisini sadece mus kimisini sadece biberli sos kimisini de bu ikisinin karışımı ile doldurdum. Elbette ki birer ölçü Peynirli Mus ve Biberli Sos 10 adet tartölet için fazlasıya yetip de artacaktır ama gerek kahvaltıda gerek meze olarak kısa sürede tüketilebilir. Aynı gün hazırlamak şart değil. Ertesi gün de soğuk olarak gayet lezzetli.

Ya da damak tadınıza göre arzu ettiğiniz peynir ve/veya sebze karışımı ile de doldurulabilir.

 Afiyet olsun...


Tarifi şurada gördüm.
Yasemin Hanım'a paylaşım için teşekkürler


2 yorum:

  1. Bu tartolet hamurlarını hazırlayıp pişirdikten sonra, buzlukta saklanabilir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendim bizzat denemedim ama bence saklanabilir. Deneyiminizin sonucunu bizle de paylaşırsanız seviniriz.

      Sil