9.12.2009

Frappé

Bu da çok sık yaptığım ve her seferinde harika sonuç aldığım tariflerden biri. Ayrıca çok da pratik. Özellikle çocuğu olanlar ya da taze meyve suyu ile serinlemek isteyenler için birebir.
Ben özellikle çilekli versiyonunu sevsem de bu kış günlerinde yazın dondurduğum çilekleri de tükettiğim için mevsiminin gelmesini bekliyorum. Frappé yaparken hangi meyveleri kullanacağınız size kalmış. Ama ben en azından 1/2 ya da 1 adet muz kullanmanızı tavsiye ederim, frappéniz daha kıvamlı olacaktır. Benim genellikle yaptığım karışım şöyle:

3-4 kişilik
- 35gr şeker
- 70gr küp halinde buz (kullanmadan önce 4-5dakika oda ısısında bırakın)
- 350gr soyulmuş, ayıklanmış ve büyükçe doğranmış karışık meyve (ben 1muz ve 350grama tamamlayacak kadar elma ve armut kullanıyorum. Bu karışıma yaz aylarında çilek ve kimi zaman da kivi ekliyorum. Yalnız, kivi hafif biberimsi, kaşındırıcı bir tat katıyor, beğenmeyen katmasın)
- 150gr yağsız ya da az yağlı süt
- 150gr su

  • TM31 haznesinin içine şekeri koyun. 10sn 10Hız'da pudra şekeri haline getirin.
  • Buz küplerini ve meyveleri ilave edin. Hızı kademeli olarak arttırarak 20sn 8Hızda püre haline getirin.
  • "Kelebek" çırpma parçasını takın. Sütü ve suyu ekleyin. 2dakika 3Hız çırpın.

Ve Frappé'niz hazır.. Afiyet olsun...

Tarif İtalyanca TM31 ana yemek kitabından uyarlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder