6.08.2010

Light Meyve Suyu

CLICK FOR ENGLISH
        
Thermomix'le meyve suyu yapmak ayrı bir zevk çünkü sonsuz bir özgürlüğe sahipsiniz.

Son zamanlarda en sık yaptığım meyve suyu tarifini sizlerle paylaşmak istedim. İçine şeker, bal ya da tatlandırıcı koymuyorum. Termosla işyerine götürüp mideniz hafif kazındığında ara öğün olarak içebilirsiniz. Hem öğle ya da akşam yemeğine kadar sizi tok tutar, hem de enerji deposu.

İçine evde ne meyve varsa koyuyorum. Genelde hep muz kullanıyorum çünkü daha kıvamlı oluyor. Elma, armut, şeftali, erik vb pek çok meyveyi kabuklarını soymadan kullanıyorum. Sadece çekirdeklerini çıkarmanız yeterli.

Fotoğraftaki meyve suyunu yaparken şu malzemeleri kullandım

2 kişilik
400gr çekirdekleri çıkarılıp kabaca doğranmış karışık meyve (elma, portakal, armut, şeftali, muz, çilek, kırmızı erik, ananas, incir kullandım)
100gr buz küpü (oda sıcaklığında 5 dakika bekletilmiş)

  • Bütün malzemeleri hazneye koyup hızı kademeli olarak 4'den 10'a arttırarak toplam 40-60 saniye çırpın

Afiyet olsun..

Not: En az iki porsiyon hazırlamanızı tavsiye ederim. Eğer porsiyon sayısını arttırmak isterseniz kişi başına 200gr meyve ve 50gr buz küpü ekleyebilirsiniz.

Not 2: Bilindiği gibi meyve suyunu hemen içmek esastır. İşe, pikniğe vb götürecekseniz termosta muhafaza edin. Eğer bekleme süresi çok uzun olacaksa içine biraz limon da ilave edin. Aynı gün tüketin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder