14.01.2011

Yüksük Makarnalı Barbunya Çorbası

CLICK FOR ENGLISH


Malzemeler:
1 diş sarımsak (ben büyükçe bir diş kullandım, sarımsak sevenlere tavsiye ederim)
1-2 dal biberiye (sadece yapraklar)
30gr pancetta (ben kullanmadım)
40gr sızma zeytinyağı
2 kutu barbunya konservesi (1 kutu brüt = 400g) ya da 450g haşlanmış fasulye
100gr domates püresi
1000gr su
1 yemek kaşığı Thermomix sebze ya da et suyu konsantresi
200gr yüksük makarna (Ditaloni)
Karabiber
Tuz (TM konsantresi yeterince tuzlu oluyor, ek olarak tuz kullanmama gerek kalmadı)


Parmesan rendesi
Sızma zeytinyağı

Yapılışı:


  • Hazneye sarımsak, pancetta ve biberiye yapraklarını koyup 5 saniye 7 Hız doğrayın. Gerekirse 1 kez daha tekrar edin. Spatula ile ortada toplayın


  • Zeytinyağını ekleyip 3 dakika 100ºC 1 Hız soteleyin.
 

  • Konserve fasulyelerin suyunu süzün (ben ayrıca suyun altında yıkadım). 1 kutu suyu süzülmüş fasulye yaklaşık 220-240gr gelecektir
  • Hazneye 1 kutu suyu süzülmüş fasulye ve domates püresini ekleyin. 5 saniye 5 Hız karıştırın.



  • Spatula ile ortada toplayıp su ve sebze konsantresini ekleyip 20 dakika 100ºC 1 Hız pişirin
  • Yüksük makarnaları ekleyin. Tuzunu, biberini ayarlayın. Saat Yönü Tersine Çalışma opsiyonunu seçerek makarna paketinin üzerinde yazan pişme süresi kadar daha 100ºC Kaşık Hızında pişirin.  Pişme süresinin bitmesine 5 dakika kala, kalan 1 kutu suyu süzülmüş fasulyeyi de ilave ederek pişirmeye devam edin.
  • Çorbayı 5 dakika dinlendirdikten sonra tabaklara servis yapın
  • Arzuya bağlı olarak üzerine çok az zeytinyağı gezdirebilir ve parmesan rendesi serpebilirsiniz

Afiyet olsun...

Üzerinde değişiklikler yaparak Io e il mio Bimby kitabındaki "Pasta e Fagioli" tarifinden adapte edilmiştir




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder