31.01.2011

Yulaf Ezmeli Hindi Köftesi

CLICK FOR ENGLISH
   

Aşağıda gerekli malzemeleri yazarken de belirttiğim gibi tarifte yumurta kullanmadım. Nedenine gelince... Yumurta sevmediğimden ya da daha hafif olmasını istediğimden değil tamamen unutkanlıktan kaynaklandı. Köfteleri fırına verdikten sonra bir de baktım ki tezgahın üzerinde unuttuğum kullanacağım yumurtalar bana ben onlara bakıyoruz:)

Şükür ki yumurtasız da güzel oldu. Bir dahaki sefer yumurtalı da deneyip farkı bildiririm


Köfte Harcı 
110gr yulaf
125gr süt
15gr maydanoz
150gr kırmızı biber, kabaca doğranmış
80gr soğan, dörde doğranmış
800gr kemik ve sinirleri ayıklanıp orta büyüklükte küp küp doğranmış hindi göğüs
2 yumurta (ben kullanmadım)
20gr zeytinyağı
Kimyon
Taze çekilmiş karabiber
Tuz

Domates Sosu
300gr domates (kiraz domates kullandım)
5-10gr domates salçası
Tuz, taze çekilmiş karabiber
1 defne yaprağı (ben bir tutam kurutulmuş defne yaprağı kullandım)

Üzeri için
100gr soğan


  • Öncelikle yulaf ve sütü bir kasede karıştırarak beklemeye bırakın


  • Domates, salça, tuz, karabiber ve defne yaprağını 10 saniye 8-9 Hız püre haline getirin, ayrı bir tabağa alın

  • Maydanozu 5 saniye 7 Hız doğrayın
  • Kırmızı biberi ekleyip hızı 2'den 5'e çıkartarak 0,5-1saniye doğrayın ve işlemi birkaç kez tekrar edin (biber püre haline gelmeden istediğiniz boyutta doğranana kadar) Ayrı bir tabağa alın

  • Hazneye soğanı koyup 3 saniye 6 Hız doğrayın. Spatula ile hazne duvarlarına dağılan soğanı ortada toplayıp işlemi 1 kez daha tekrar edin.
  • 250gr hindi eti ekleyip 10 saniye 7 Hız kıyma haline getirin, ayrı bir tabağa alın
  • 250gr hindi eti koyup 10 saniye 7 Hız kıyma haline getirin, ayrı bir tabağa alın
  • Kalan son 300gr hindi etini koyup 10 saniye 7 Hız kıyma haline getirin
  • Sütte bekleyen yulafı,ayrı tabağa altığınız hindi kıymasını, doğranmış maydanoz ve kırmızı biberi, yumurta, yağ, tuz, kimyon ve taze çekilmiş karabiberi hazneye ekleyin. 1,5 dakika yoğurma modunda yoğurun
  • Streç filme sarıp buzdolabında 1 saat dinlendirin

  • Yağlı kağıt serili tepsiye kalıp yardımı ile şekil vererek dizin. (Ben İkea'dan aldığım yaklaşık 5,5cm çap ve 4,5cm yüksekliğindeki kalıbı kullandım)

  • Üzerlerine domates sosu gezdirin. İnce ince doğranıp tuzla ovulmuş soğanı yerleştirin

  • Fırında 200ºC'de 30-45 dakika pişirin. (Ben 45 dakika pişirdim)

  • Eğer köfteler pişmeden domates sosu ve soğanlar yanmaya başlarsa üzerlerini alüminyum folyo ile örterek pişirmeye devam edin


    Afiyet olsun...

    Yanında salata, fırında patates ve hardalla servis yapabilirsiniz.

    Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz
    Dokuzuncubulut'a teşekkürler...

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder