3.01.2012

Çikolatalı Dondurulmuş Pasta

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


İşte 2012 senesinin ilk tarifi.. Yeni yıla tatlı bir başlangıç yapalım, tatlı yiyelim tatlı konuşalım ;)

Süslemelerden de anlaşılacağı üzere 31 Aralık gecesi düzenlediğimiz Yeni Yıl partisi için yaptım. Çok lezzetliydi. Bana da o kadar çikolata koysalar ben de o kadar lezzetli olurdum o ayrı tabi!! :) 

1 ay süreyle derin dondurucuda saklanabilir.

Malzemeler:
Kek için:
100gr kabuksuz badem
500gr bitter çikolata, parça parça kırılmış
150gr tereyağı, doğranmış
5 yumurta
40gr şeker
40gr un

Kremalı Sos:
150gr sütlü çikolata, parça parça kırılmış
250gr ekşi krema

Ayrıca isteğe bağlı olarak;
50-100gr beyaz çikolata
50-100gr bitter çikolata

Yapılışı:


1. GÜN:
  • 22cm kelepçeli kek kalıbını yağlayıp yağlı kağıtla kaplayın.
  • Bademleri 4 dakika 100ºC Kaşık Hızında çok az kavurun.
  • 10 saniye 7 Hız toz haline getirin. Gerek görürseniz 5 saniye daha devam edin. Kenara alın.
  • Çikolata ve tereyağını hazneye koyup Hızı kademeli olarak arttırarak 7 saniye 7 Hız doğrayın. Spatula ile ortada toplayın.
  • Çikolata-tereyağı karışımını 3 dakika 50ºC 2-3 Hız eritin.
  • Spatula ile ortada toplayıp 3 dakika daha 50ºC 2-3 Hız devam edin.
  • İnce çekilmiş bademi ekleyip 10 saniye 3-4 Hız karıştırın. Derin bir kaba alın.
  • Vakit kaybetmeden hazneyi yıkayıp kurulayın.
  • Yumurtaları ve şekeri ekleyip 2 dakika 37ºC 4 Hız çırpın.
  • Unu eleyerek ilave edin. Önce 10 saniye 3 Hız sonra 10 saniye 4 Hız çırpın.
  • Yumurtalı karışımı da çikolatalı karışıma ekleyin. Spatulayla karıştırın.
  • Kalıba dökün. 180ºC önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin.
  • Fırından çıkartıp soğumaya bırakın.
  • Üzerini streç film ile kaplayıp kalıbıyla beraber derin dondurucuda 1 gece dondurun.

2. GÜN:
  • Sütlü çikolatayı 7 saniye 7 Hız doğrayıp spatula ile ortada toplayın.
  • 3 dakika 50ºC 2-3 Hız eritin.
  • Ekşi kremayı ekleyip 30 saniye 3-4 Hız çırpın.
  • Ayrı bir kaba alıp biraz soğumaya ve hafif koyulaşmaya bırakın.
  • Çikolatalı kremayı donmuş kek üzerine dökün ve derin dondurucuda dondurun.

Üzerini süslemek için;
  • Bitter çikolatayı 7 saniye 7 Hız toz doğrayıp spatula ile ortada toplayın ve 3-4 dakika 50ºC 2-3 Hız eritin. Yağlı kağıttan yapılmış külaha koyup kekin üzerini süsleyin.
  • Dekoratif şekiller için çikolatayı istediğiniz şekle göre yağlı kağıt üzerine sıkıp soğumaya bırakın. Katılaşınca nazikçe yağlı kağıttan ayırın. Bu sırada çok dikkatli olmak gerekiyor. Figürler çıt diye kolayca kırılabilir.
  • Aynı şekilde beyaz çikolatayıda 7 saniye 7 Hız toz doğrayıp spatula ile ortada toplayın ve 3-4 dakika 50ºC 2-3 Hız eritin. Yağlı kağıttan yapılmış külaha koyup arzu ettiğiniz gibi süsleyin.
  • Servis anına kadar derin dondurucuda saklayın.
  • Servisten bir süre önce derin dondurucudan alıp oda ısısında bekletin. Böylece daha kolay dilimlenecektir.


Afiyet olsun...


Not: Ekşi krema bulamadığım için kendim yaptım. 250gr taze krema ile 100gr yoğurdu karıştırdım. Cam bir kavanoza alıp ağzını sıkıca kapattım. Polar bir atkıya sarıp 2 gün beklettim.

Pazzi per il Cioccolato kitabındaki Torta Gelata başlıklı tariften üzerinde değişiklikler yaparak adapte edilmiştir.


4 yorum:

  1. ne yazsam bilemedim:) şahsen benimki 1 ay falan bekleyemez yani:) öyle bir şansı yok..

    YanıtlaSil
  2. Haklısın! Ben bu tehlikeden kaçınmak için pastayı gelen misafirlere hediye edip yolluyorum! Alan memnun satan memnun ;)

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım, bayıldım...
    Ne kadar güzel tarifler, resimler...
    Ellerinize sağlık.
    Pasta süper görünüyor, ağzınızın tadı eksik olmasın.
    Mutlu yıllar,sevgiler.
    Görüşelim.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Sare,

    Çok teşekkür ederim nazik yorumlarınız için.
    Bu sayede sizin bloğunuzla tanışma şansım oldu, çok güzel tarifleriniz var. Haşhaşlı çavdar ekmeği tarifinizi en kısa zamanda deneyeceğim ;)

    Nice mutlu senelere..

    YanıtlaSil