6.01.2012

Peynirli Tavuk Köftesi

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


Malzemeler:

50gr parmesan
3 yaprak adaçayı
1 dal biberiye
40gr galeta unu
400gr tavuk göğüs, sinirleri ayıklanıp orta büyüklükte küp küp doğranmış
Zeytinyağı
Tuz
Muskat
Taze çekilmiş karabiber
1 yumurta
30gr tereyağı
100gr fontina peyniri (arzuya göre başka peynir de olabilir, ben emmenthal kullandım,)
30gr soğan
200gr bira
200gr su
1 tatlı kaşığı Thermomix sebze konsantresi
Un


Yapılışı:

  • Parmesan, galeta unu, adaçayı ve biberiye yapraklarını hazneye koyup 10 saniye 9 Hız karıştırın.
  • Tavuğu ekleyip 5 saniye 9 Hız karıştırın
  • 1 yemek kaşığı yağ ile tuz, biber, muskat ve yumurtayı ekleyip 15 saniye 5 Hız karıştırın
  • Peyniri şerit halinde kesin
  • Ellerinizi zeytinyağı ile yağlayın. 
  • Tavuk köftesinden parçalar alıp tezgah üzerinde düzleştirin, üzerine peynir koyup kıymayı peynir etrafında sarıp kapatarak köfteler hazırlayın ve una bulayıp buhar sepetine dizin



  • Temiz hazneye soğan koyup 2 saniye 5 Hız doğrayın.
  • Spatula ile ortada toplayıp tereyağını ekleyin. 3 dakika 100ºC 1 Hız pişirin.
  • Bira, su ve sebze konsantresini ekleyip buhar sepetini hazne içine yerleştirin.
  • 30 dakika 100ºC 4 Hız pişirin.
  • Köfteleri servis tabağına alın. Üzerine pişme suyundan gezdirin. (Arzu ederseniz pişme suyuna 1 tatlı kaşığı mısır nişastası ekleyip 3-4 dakika daha pişirerek sosu koyulaştırabilirsiniz. Not:Mısır nişsatasını eklemeden önce çok az su ile inceltin)
  • Ben pişme suyunu kullanmayı unuttum. İnanılmaz ama gerçek!:) Neyse ki böyle de hoşumuza gitti ;)
  • Yanında önceden hazırladığım bir sebze yemeği ile servis yaptım.

Afiyet olsun...


Üzerinde değişiklikler yaparak şu tariften uyarlanmıştır
Paylaşım için robyroby'e teşekkürler



4 yorum:

  1. Ama benim thermomixim nerede ?? nazar mı değdirdim?

    YanıtlaSil
  2. Ekoselim misafirlerimiz vardı İstanbul'dan, ilgilenemedim blogla.

    Her şey yolunda. Kısmetse yarın döneceğim bloglar alemine! :)

    Bu arada çok teşekkürler ilgin için, etkilendim. Ölsem kalsam farkedecek biri olacak demek!! ;)

    YanıtlaSil
  3. olma mı..Ben de 1 haftadır yollardayım..İzmir sonra istanbul..Ama dikkatimi çekti hemen yokluğun:)

    YanıtlaSil
  4. Harika valla bol bol seyahat etmeli insan. Ama baktım da sen ihmal etmemişsin bloğunu, tebrikler ;)

    YanıtlaSil