25.01.2012

Karışık Çekirdekli Ekmek

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO
 


Şımartan Tatlar'ın 2011 Ocak ayı sayısında yer alan Karışık Çekirdekli Ekmek tarifinden yola çıkıp üzerinde birkaç değişiklik yaparak hazırladığım bu ekmeği gerçekten çok sevdik.

Stefano ile öğlen yemeği yemeye vaktimiz olmadığı bir gün sandviç tarzı birşey hazırlamam gerekti. Bu sefer biraz farklı olsun diye bu ekmeği hazırladığım. Şekil olarak sandviç hazırlamaya pek uygun sayılmaz ama ona göre dilimledim.

Ekmeği pişirince yeni ektiğim otların önünde resmini çektim. Kış ortası bu ne ekimi diyen olabilir. Çok kullandığım için adaçayı, biberiye ve hadi konuya el atmışken bir de kekik ekmeye karar verdim. Artık komşuların bahçelerinden ot çalmam gerekmeyecek! :) Valla işin hırsızlığından ziyade her ihtiyacım olduğunda dışarı çıkmaya üşendiğim için, gerek oldukça pencere önündeki saksıdan alıp kesiveririm diye ektim :)

Bu ikinci denemem olacak. İlk denememde böceklenmişti biberiye ve adaçayı. İnşallah bu kez muradıma ererim. :) Gönül isterdi ki fesleğen de ekebileyim ama çok narin bir bitki, hiç verim alınmıyor, ya da ben pek beceremiyorum.

Neyse.. Uzattım yine lafı. Tarifimize geçelim...

Malzemeler:
350gr su
75gr pekmez
25gr yaş maya
350gr tam buğday unu
150gr çavdar unu
50gr beyaz ekmek unu
15gr tuz
100gr ayçekirdeği içi
1 çay kaşığı kimyon tohumu
50gr susam
50gr haşhaş
1 yemek kaşığı kepek


Yapılışı:


  • Suyu 1 dakika 37ºC 1 Hız ısıtın.
  • Pekmez ve mayayı ekleyip 10 saniye 4 Hız karıştırın
  • Unları ve tuzu ilave edip 3 dakika yoğurma modunda yoğurun.
  • Ayçekirdeği, kimyon tohumu, susam ve haşhaş ekleyip 40-60 saniye daha yoğurun.
  • Zeytinyağı ile hafif yağladığınız derin bir kaba alıp üzerini streç filmle örterek 1,5 - 2 saat kadar mayalanmaya bırakın.
  •  Mayalanan hamuru çok az yoğurup yuvarlak olarak şekillendirin.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine alıp üzerini hafif nemli bir bezle örterek 1 saat daha mayalandırın.
  • Üzerine kepek serpin. 

  • Önceden 220ºC ısıtılmış fırında 35 dakika kadar pişirin.
  • Tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın.

Afiyet olsun.

İkinci yapışımda New York Çavdar Ekmeği tarifindeki gibi somun şekli verdim. Ben şahsen somun şeklini daha çok seviyorum. Tercih size kalmış.




2 yorum: