8.11.2010

Cadı Parmakları

CLICK FOR ENGLISH
   

Birkaç gündür blogla ilgilenemedim. Düzenli takip edenler bilir, aylardır haftasonları hariç her gün tarif yayınlıyordum ama geçen hafta biraz sekteye uğradı. Mutfakta büyük ve sonu gelmeyen tadilat işlerine giriştiğimiz için sıklıkla dışarıda, kayınvalidemde yedik. Elimdeki tarifleri de girecek vakit olmadı. Tadilat hala bitmedi ama bu hafta mümkün olduğunca vakit ayırıp yazmaya çalışacağım

Bu 'korkunç' Cadı Parmaklarını Cadılar Bayramı'na özel olarak yaptım :) Oldukça ilgi gördüklerini söyleyebilirim. Bu seneki "Halloween" geçti ama seneye denersiniz artık

100gr tereyağı
50gr şeker
1 paket vanilya
2 yumurta
Bir tutam tuz
300gr un

Kabuksuz badem
Kırmızı renkli herhangi bir reçel (Bendeki çilek reçelinin rengi istediğim kırmızılıkta değildi. Parmakları reçele buladıktan sonra üzerlerine 1-2 damla Alchermes likörü damlattım renk için)

  • Tereyağı, şeker ve vanilyayı 3 dakika 37ºC 3 Hız karıştırın
  • Yumurtaları ekleyip bir tutam tuz serperek 5 saniye 3 Hız karıştırın
  • Unu ekleyin ve 20 saniye 6 Hız karıştırın. (Eğer tam karışmamışsa süreyi biraz daha uzatın)
  • Hazırladığınız hamuru rulo yapıp streç filmle sarın. Buzdolabında en az 30 dakika dinlendirin (Ben buzlukta 30 dakika dinlendirdim)
  • Hamurdan parçalar koparıp silindir şeklinde yuvarlayarak parmak şekli verin ve yağlı kağıt serili tepsi üzerine dizin. Tırnak kısmı için badem koyarak biraz bastırın. Bıçakla parmakların üzerindeki çizgiler gibi çizikler yapın
  • Önceden 180ºC ısıtılmış fırında 30-40 dakika pişirin
  • Piştikten sonra bademleri dikkatlice kaldırıp reçel sürün ve tekrar yerleştirin.
  • Parmağın alt kısmına da reçel sürerek servis tabağı ya da tepsisi üzerine dizin.

Afiyet olsun :)

Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz

  

2 yorum: