23.06.2011

Elma ve Armutlu Tavuk

CLICK FOR ENGLISH



Tarif denerken bazen nasıl sonuçlanacağını tam olarak kestiremiyorum. Bu tarifi de merak ediyordum. Geleneksel olarak tavuğu elma meyve ile birlikte kullanmaya pek alışkın değiliz. Stefano da ben de memnun kaldık. Umarım siz de beğenirsiniz
  


4 Kişilik

700gr tavuk göğüs
Un
2 kırmızı soğan (150gr)
20gr sızma zeytinyağı
200gr su
1 yemek kaşığı Thermomix tavuk ya da sebze suyu konsantresi
10gr maydanoz yaprağı
1 paket safran (benimki 0,1gr idi)
5gr minicik doğranmış zencefil
Tuz, biber
200gr elma
200gr arnut
   
  • Tavuğu orta büyüklükte doğrayıp una bulayın.
  • 1 adet kırmızı soğanı hazneye koyup 5 saniye 5-6 Hız doğrayın ve spatula ile ortada toplayın
  • Kelebek parçasını takın. Zeytinyağı ve tavukları koyup Saat Yönü Tersine Çalışma (SYTÇ) opsiyonunu seçerek 3 dakika Varoma Isısı Kaşık Hızında pişirin
  • Su, Thermomix konsantresi, maydanoz, safran ve zencefili ekleyip SYTÇ ile 20 dakika 100ºC Kaşık Hızında pişirin
  • Kalan soğanı ince dilimleyin. Hazneye ekleyip SYTÇ ile 5 dakika Varoma Isısı Kaşık Hızında pişirin
  • Elma ve armutun kabuklarini soyup dilimleyin. (Ben ince dilimleyip sonra her bir dilimi ikiye doğradım)
  • Elma ve armudu ekleyip SYTÇ ile 10 dakika Varoma Isısı Kaşık Hızında pişirin
  • Tabaklara servis yapın


Afiyet olsun...


Üzerinde değişiklikler yaparak A Tavola con la Carne kitabındaki Spezzatino di Pollo Alle Mele başlıklı tariften uyarlanmıştır.


Porsiyon başına tahmini besin değerleri şöyledir:
   




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder