6.09.2010

Hindistan Cevizi Sütü


Hazırlayacağım bir tarif için hindistan cevizi sütü gerekiyordu. Ancak markette bulamayınca yılmadım ve kendim hazırlamaya karar verdim :)

Biraz araştırdıktan sonra 2 tarif buldum. İlk tarife Forum Thermomix'te Paul'un yolladığı tarifler arasında rastladım.

İkincisini ise judydawn yolladı, Avustralya Thermomix Every Day Cooking kitabından

Her ikisine de katkıları için teşekkürler


HİNDİSTAN CEVİZİ SÜTÜ - VERSİYON 1

Bu tarifle 450-500gr hindistan cevizi sütü elde ediliyor

250gr kurutulmuş hindistan cevizi rendesi
750gr su

  • Tüm malzemeleri hazneye koyup Ölçü Kapağı kapalı olarak 15 dakika 100ºC 2-3 Hız pişirin
  • 10 saniye 9 Hız karıştırın
  • Biraz ılındıktan sonra derin bir kabın üzerine tülbent sererek hazırladığınız karışımı dökün. Tülbenti elinizle iyice sıkın ve hindistan cevizi sütünüz hazır
  • Buzdolabında saklayın


HİNDİSTAN CEVİZİ SÜTÜ - VERSİYON 2 (AVUSTRALYA THERMOMIX EDC KİTABINDAN)  

Bu tarifle yaklaşık 300-400gr süt elde edilmektedir

300gr hindistan cevizi rendesi (kurutulmuş ya da taze)
630gr su

  • Hazneye tüm malzemeleri koyup 5 dakika 100° 4 Hız ısıtın
  • 30 saniye 8 Hız çırpın 
  • Bir tülbent yardımıyla elinizle iyice sıkarak süzdüğünüz sütü cam bir sürahi ya da kavanoza alın



Not: İnternette şöyle bir baktım da Türkiye'de hindistan cevizi çok pahalı!!! Bugün itibariyle Migros'ta 40-60 gramlık paketler 1,5-2 TL'ye satılıyor! 425 gr Hindistan Cevizi Sütü ise 3,75TL. Şu durumda eğer daha ucuzunu bulamazsanız Türkiye'de yaşayanlar için hazır süt almak daha mantıklı görünüyor. Ben İtalya'da 250 gramlık pakete 0,99 Euro ödedim!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder