15.02.2011

Gorgonzola Cheesecake

CLICK FOR ENGLISH
  

10gr yaprak jelatin
120gr tuzlu kraker
90gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşatılmış)
200gr süt kreması
60gr kereviz sapı (küçük küçük doğranmış)
50gr ceviz
250gr ricotta peyniri
250gr gorgonzola peyniri (gorgonzola dolce kullandım)
Tuz, karabiber
Süslemek için ceviz, frenk soğanı vb (bende rezene yaprağı vardı, onları kullandım)

  • Bir kaba su koyun ve yaprak jelatinleri 10 dakika suda bekletin
  • Krakerleri hazneye koyun ve 5 saniye 7 Hız parçalayın
  • Tereyağı ekleyerek 30 saniye 4 Hız karıştırın
  • Yağlı kağıt serili 22cm çapında kelepçeli bir kalıba krakerli karışımı bir kaşıkla bastırarak yayın. (Ben 24cm çapında bir kalıp kullandım)Yarım saat buzdolabında bekletin
  • Hazneye kremayı koyup 3 dakika 70ºC 3 Hız ısıtın
  • Jelatinlerin suyunu iyice sıktıktan sonra ilave edin ve 30 saniye 4 Hız karıştırın
  • Küçük doğranmış kereviz sapı, gorgonzola, ricotta, ceviz, tuz ve karabiberi ekleyip 20 saniye 5 Hız karıştırın
  • Hazırladığınız peynirli karışımı krakerli tabanın üzerine dökün
  • Buzdolabında en az 3 saat dinlendirin (İmkanım varsa bir gün önceden hazırlıyorum)
  • Servis yapmadan önce buzdolabından çıkarıp üzerini ceviz ve frenk soğanı ile süsleyin

Afiyet olsun...


Not: Bu tarif için gorgonzola peyniri kullanmanızı tavsiye ederim ancak eğer bulmakta güçlük çekiyorsanız, Roquefort peyniri sizin için bir alternatif olabilir


Üzerinde değişiklikler yaparak şu tariften adapte edilmiştir
Francesco'ya teşekkürler

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder