11.02.2011

Yoğurtlu Tavuk

CLICK FOR ENGLISH
     
 
20gr zeytinyağı
80gr soğan, dörde doğranmış
2 yeşil acı sivri biber (ben 75gr dolmalık biber kullandım)
10gr taze kişniş yaprağı
10gr sarımsak
20gr zencefil, kabaca doğranmış
2 çay kaşığı toz kimyon
2 çay kaşığı toz kişniş
1/2 çay kaşığı zerdeçal
1 çay kaşığı tuz
100gr su
500gr tavuk, 2-3cm küp küp doğranmış
70gr domates püresi
500gr süzme yoğurt
Arzuya göre süslemek için ayrıca kişniş yaprağı


  • Zeytinyağını 1 dakika Varoma Isısı 1 Hız ısıtın
  • Soğan, biber, kişniş yaprağı, taze zencefil ve sarımsakları ekleyip 10 saniye 5 Hız doğrayın
  • Spatula ile ortada toplayıp Ölçü Kapağı (ÖK) ile kapatmadan 5 dakika Varoma Isısı 2 Hız soteleyin
  • Baharatları ve tuzu ilave edin. ÖK ile kapatmadan 3 dakika Varoma Isısı 2 Hız pişirin
  • Su ilave edip ÖK ile kapatarak 5 dakika Varoma Isısı 1 Hız pişirin
  • Tavuk, domates püresi ve yoğurdu ekleyip spatula ile karıştırın. ÖK ile kapatıp Saat Yönü Tersine Çalışma Opsiyonunu seçerek 20 dakika 100°C Kaşık Hızında pişirin
  • Gerekirse tuz ve baharat ekleyin


Afiyet olsun


Ben süzme yoğurt yerine daha önceden Thermomix ile yaptığım yoğurdu kullandım. Kıvamlı bir sos elde etmek için yoğurdu eklerken aynı anda 2 yemek kaşığı mısır nişastası da ilave ettim. (Mısır nişastasını biraz yoğurtla karıştırıp erittikten sonra ilave edin) Fikir için Judydawn'a teşekkürler


Üzerinde değişiklikler yaparak şu tariften adapte edilmiştir
Mixman'e tarif için teşekkürler...
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder