26.11.2010

Danubio Ekmeği

CLICK FOR ENGLISH


Daha önce de buna çok benzer ekmek tarifleri yayınlamıştım. Mini sandviçleri yaparken kullandığım hamur bunun neredeyse aynısı. Temel fark fırınlamadan önce içine peynirli harç koymamız.

Bu tarif çok uzun zamandır cookaround forum'un Bimby ile ekmek tarifleri bölümündeki en popüler tarif olmayı sürdürüyor. Ne zamandır denemek istiyorum. Sonuçtan çok memnun kaldığımızı söylemeliyim
 
250gr süt
30gr şeker
25gr yaş maya
550gr un (tercihen gluten içeriği yüksek un, manitoba unu, ekmek unu vb)
50gr zeytinyağı
10gr tuz
1 yumurta

1 yumurta sarısı (üzerine sürmek için)
Arzuya göre keten tohumu, susam, haşhaş, çörek otu (üzerine serpmek için)

İç malzemesi
İçine arzunuza göre beyaz, kaşar, krem peynir, sucuk, sosis, salam vs koyabilirsiniz.
Ben 150gr provolone peyniri ve İkea'dan aldığım ren geyiği sucuğu kullandım

 
  • Süt ve şekeri hazneye koyup 1 dakika 37ºC 1 Hız ısıtın
  • Mayayı ekleyip 4 saniye 4 Hız karıştırın
  • Unu eleyerek ekleyin. 
  • Zeytinyağı, yumurta ve tuz ekleyip 3 dakika yoğurma modunda yoğurun
  • Derin bir kaba alıp üzerini streç filmle örterek 1-1,5saat mayalanmaya bırakın
  • Mayalanan hamuru arzu ettiğiniz ettiğiniz sayıda eşit büyüklükte bezeye bölün (Ben 19'a böldüm)
  • Herbirini üzerine hafif bastırarak yassıltın. Ortasına peynir ve sucuk koyup büzerek kapatarak top şekli verin





  • Büzdüğünüz kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirin

  • Üzerini streç film ya da nemli bezle örterek yarım saat daha mayalanmaya bırakın
  • Üzerine fırçayla yumurta sarısı sürün. Arzunuza göre keten tohumu, susam, haşhaş serpin
  • Önceden 180ºC ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirin

Afiyet olsun...

Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz
pinco pallo'ya teşekkürler...

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder