15.06.2010

Philadelphia Tarzı Krem Peynir

CLICK FOR ENGLISH

Bu tarifi yapmak bir macera oldu diyebilirim. Forum Thermomix'ten bulduğum Philadelphia tarifini uygulamak istedim. Ancak gerekli malzemeleri bulamadım. Onların yerine başka malzemelerle yapmayı denedim. Tadı %100 Philadelphia gibi oldu desem yalan olur, belki de ricotta kullandığım içindir. Ama bendeki malzemelerle de çok lezzetli bir krem peynir elde ettiğime emin olabilirsiniz.

Fotoğrafı buzdolabına koymadan önce çektim. Buzdolabında daha da kıvamlanıyor.

Bu şekilde yaklaşık 950gr krem peynir elde edeceksiniz.

500gr Quark peyniri (ben Ricotta peyniri kullandım)
250gr tereyağı
200gr ekşi krema (kendim yaptım)*
1/2-3/4 çay kaşığı tuz

Prosedür çok kolay. Tüm malzemeleri hazneye koyup 5-6 dakika 70° 4 Hız pişirin. Bir kap ya da kavanoza koyup soğuduktan sonra ağzını kapatarak buzdolabında saklayın. Buzdolabında bekledikten sonra kıvamını alacaktır.

Afiyet olsun...

* Ekşi krema yapmak için 200gr taze krema ve 50gr yoğurdu karıştırdım. Cam bir kavanoza koyup ağzını sıkıca kapatarak 1 gün oda ısısında beklettim. Daha sonra buzdolabında birkaç saat beklettim.

Cheesecake yaparken kullanmayı denedim, çok kötü oldu diyemem ama pişerken çok yağ bırakıyor, o yüzden tavsiye etmem



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder