1.12.2011

Sürpriz Brownie


CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


Neden sürpriz?
Kullandığımız malzemelerden dolayı!
Şeker, yağ ve un koymadan ve pişirmeden hazırlanan bu brownileri yiyenler içinde ne olduğunu tahmin edemeyecek! Tecrübeyle sabittir ;) İsterseniz siz de deneyebilirsiniz

Malzemeler:

160gr ceviz
Tuz
240gr Medjool hurması, çekirdekleri çıkartılmış (İstanbul'dayken Mısır Çarşısı'ndan almıştım hey gidi hey! :) Kocaman, etli ve çok lezzetlilerdi )
40gr kakao
1/2 çay kaşığı vanilya
Süslemek için vişne ya da orman meyvesi şekerlemesi


Yapılışı:

  • Cevizleri hazneye koyup çok az tuz serpin ve 5 saniye 5 Hız öğütün

  • Hurmaları ekleyin. 5 saniye 5 Hız karıştırın

  • Kakao ve vanilyayı ekleyip 5 saniye 5 Hız karıştırın
  • Muffin kağıtlarına alıp şekil verdikten sonra şekerleme ile süsleyin. (Ben toplamda 11 brownie elde ettim)
  • Buzdolabında 2 saat beklettikten sonra servis yapın

Afiyet olsun...


  

Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz. 
Adaptasyon için Helene'e sonsuz teşekkürler.

11 yorum:

  1. nasıl yaniii:) muhteşem görünüyor.. ben bunu denemez miyim? denerim..

    acaba kuru icirle de yapsak aynı lezzet olur mu?

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler kırmızı ekoseli battaniye ;)

    Son yıllarda popülerliği artan çiğ yeme akımının bir örneği bu brownie'ler. Ben şahsen hiçbir akımı takip etmiyorum ama her mutfaktan gördüğüm değişik ve kafama yatan tarifleri alıp deniyorum.

    Bu tarifi kuru incirle denemedim, ama benim de aklıma geldi. Yalnız şöyle birşey var, kuru incir bayağı bir kuru olabiliyor:) Bu büyük hurmalar ise oldukça etli, yumuşak ve tatlı.

    Eğer kuru incirle denemek istenirse incirleri yumuşatmak için sıcak suda bekletmek gerekebilir. Bir de incirlerin hurmalar kadar tatlı olacağını sanmıyorum. O nedenle belki kakaoyu biraz azaltıp çok az da bal ilave etmek gerekebilir. Farazi konuşuyorum tabii, kendim denemedim.

    İtalya'dan Antalya'ya Multitap'tan battaniyem, kareli battaniyem şakısını gönderiyorum :D

    YanıtlaSil
  3. :):):):):)

    ben bunu denerim arkadaş:)

    ben de italya'ya birr tarif dileğim varrr thermomix'li olsun yeterrr i gönderiyorum:):):)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler, mesaj yerine ulaştı ;)

    YanıtlaSil
  5. ben yarım akıllı biri olarak bu gram ve bardak hesabından anlamıyorum:)

    üşenmedim saydım..11 adet hurma var seninkinde :) büyük olduğunu düşünürsek hadi 2 tane benden olsun..etti 13.

    160 gram da bir bardaktan biraz az olsa gerek..

    hımm.. bu akşam hurma bulunursa yapılacak:) yarın sabah şakkk diye koyarım artık:)

    YanıtlaSil
  6. Evet, haklısın
    Ben o yüzden hep gram kullanmayı tercih ediyorum.
    Thermomix'in aynı zamanda tartı işlevinin de olması işimi kolaylaştırıyor tabi. Thermomix'siz tariflerde de sıklıkla gram kullanıyorum, küçük bir mutfak tartım var, çok iş görüyor.
    Sabah kahvaltımızı da tartarak koyuyorum! :)

    Bir de şu durum var, ülkeden ülkeye sebze meyve boyutları da değişiyor! Ayrıca bardak ölçüsü olarak bir US Cup kullananlar var 250ml, bir de 200ml kullananlar var, bardaklar da standart değil. O yüzden iyisi mi gramı gramına veriyim tam olsun diyorum.

    Sebze, çorba vb yemeklerinde 20 gram fazla 10 gram eksik hiç sorun olmaz ama daha çok kurabiye, kek, krema vb tariflerde gramaj önem kazanıyor.

    240gr hurma, çekirdeği çıkartılmış ölçüdür. Medjool hurması bayağı büyük, etli ve tatlıdır. Yaparken tek tek ölçmemiştim.

    Evde bir kutu Tunus Hurması var Italya'da aldığım. Boyut olarak orta boy sayılır ama Medjool yanında küçük kalıyor yine.
    Şimdi mutfak tartısı ile ölçtüm, 1 hurma yaklaşık 10-11 gram geliyor. Çekirdeği çıkartarak da ölçtüm. Çekirdek yaklaşık 1gr yani bendeki çekirdeksiz 1 hurma 9-10gr geliyor.
    Umarım bu bilgi işine yarar.

    Not: Eğer aldığın hurmalar çok tatlı değilse kakao biraz azaltılıp çok az bal ilave edilebilir.

    YanıtlaSil
  7. çook incesin , çok teşekkür ederim. yarın göreceğiz hep beraber:)akşam işten çıkıp ışık hızıyla hurma arama bulma çalışmaları başlanacak:)

    YanıtlaSil
  8. hurma bulunmadı stop. yarın tekrar denenecek stop. hevesle kursak salsa yapıyor stop.

    YanıtlaSil
  9. Umarım tüm bu çabalarına değer kırmızı ekoseli battaniye ;)

    YanıtlaSil
  10. http://kirmiziekoselibattaniye.blogspot.com/2012/07/brownie-yani-herkese-yutturacagmz-ad-bu.html

    bak bakalım ne yapmışım:):):):):)

    YanıtlaSil