21.04.2010

Açma: Sade, Kaşarlı ve Zeytinli

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Sade Kaşarlı ve Zeytinli Açmalar


İtalya'da en çok özlediğim şeylerden biri de Açma... idi ta ki kendi açmamı kendim yapmaya başlayana kadar... 
Pastane açmasını aratmayan bu harika tarifi paylaşmak istiyorum bugün sizlerle. 

Blogda yayınlamak için açmaları üç farklı şekilde hazırladım. Sade, kaşarlı ve zeytinli. Bizim tartışmasız favorimiz zeytinli olan. Aslına bakarsanız en çok zeytinli ve peynirli açma yapıyorum.


Sade Kaşarlı Zeytinli Açma tarifi

Zeytinli açma yaparken yine Thermomixle kendi hazırladığım zeytin ezmesini kullanıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim.

Brunch hazırladığım günlerde simit, açma, poğaça vb herşeyi aynı gün hazırlamak, pişme ve mayalanma sürelerini de hesaba katarsak mümkün olmuyor. Dolayısıyla açmaları önceden hazırlayıp pişirdikten sonra dondurucuda saklıyorum. Servis yapmadan önce 180°C fırında bir süre ısıtmak sıcak tazecik açmalar yemek için yeterli oluyor. 

Malzemeler:

Hamuru için:
240gr su
20gr yaş maya
480gr un
45gr sızma zeytinyağı
10gr şeker
1 çay kaşığı tuz

75gr oda ısısında tereyağı (açarken kullanmak için)

İç malzemesi:
80-100gr kaşar peynir
Thermomix ile önceden hazırlanmış Siyah Zeytin Ezmesi

Üzeri için:
Yumurta sarısı
Susam, haşhaş tohumu, kaşar rendesi


Yapılışı:

  • Suyu hazneye koyup 1 dakika 37°C 1 Hızda ısıtın
  • Mayayı elinizle parçalayarak içine atın. 4 saniye 4 Hız karıştırın.
  • Unu eleyerek hazneye koyun. Yağ, şeker ve tuzu da ekleyin. 4 dakika yoğurma modunda yoğurun.

Thermomix ile adım adım Açma tarifi

  • Seramik ya da cam derin bir kaba alın. Kabın üzerini streç filmle kaplayın. 1 - 1,5 saat mayalanmaya bırakın.

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Açma tarifi

  • Hazneye kaşarı koyun. 6 saniye 10 Hız doğrayın. Ayrı bir tabağa alın.

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Açma tarifi

  • Mayalanan hamuru 12 eşit parçaya bölün. Arada elinizi sıvı yağ ile yağlayarak düzgün bezeler şeklinde yuvarlayın. Bezelerin üzerine tereyağını eşit miktarda pay edin. Her bir bezeyi mutfak tezgahı üzerinde parmak uçlarınızla ortadan kenarlara doğru çekiştirerek 15-20 cm çapında incecik açın.

Thermomix ile adım adım fotoğraflı Açma tarifi

  • Sade olarak yapacağınız dört tanesi için, açtığınız hamurların her birini rulo şeklinde sarın ve burgu gibi döndürdükten sonra çember şekli verip uçlarını iyice kapatın. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin.

Adım adım fotoğraflı Açma tarifi

  • Kaşarlı olarak yapacağınız dört tanesini de aynı şekilde açtıktan sonra ortasına kaşar rendesi serpip aynı şekilde kapatıp dizin.

Kaşarlı Açma

  • Zeytinli olarak hazırlayacağınız son dördünü de önceki gibi açıp üzerine bir miktar zeytin ezmesi yaydıktan sonra aynı şekilde kapatıp dizin.
  •  45 - 60 dakika daha mayalanmaya bırakın.

  • Fırına vermeden önce üzerlerine nazikçe yumurta sarısı sürün. Sade açmaların üzerine susam, kaşarlı olanların üzerine kaşar rendesi ve zeytinlilerin üzerine haşhaş tohumu serpip önceden 180°C ısıtılmış fırında 20 - 25 dakika üzerleri kızarana kadar pişirin.

Thermomix ile Sade Kaşarlı ve Zeytinli Açma tarifi


Afiyet olsun...


Thermomix ile Sade Kaşarlı ve Zeytinli Açma tarifi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder