22.12.2009

Boston Cheesecake



CLICK FOR ENGLISH

Tam bir peynir düşkünü olduğumdan içinde peynir olan herşeyi çok seviyorum, özellikle de cheesecake'leri. Benim çok sevdiğim Boston Cheesecake'i umarım siz de beğenirsiniz.



Hamuru için
75gr oda sıcaklığında margarin ya da tereyağı
1 yumurta
1 yumurta sarısı
150gr şeker
230gr un
1 paket kabartma tozu

Üstü için
150gr şeker
2 yumurta
30gr un
470gr labne peyniri
150gr süt
1 paket vanilya

  • Tüm hamur malzemelerini hazneye koyun. 30sn Hamur Modunda çalıştırın
  • Hamuru elinizle toparlayın. Yağlı kağıt serdiğiniz yuvarlak bir kek kalıbına elleriniz yardımıyla, hamur kalıbın kenarlarını da kaplayacak şekilde açın.
  • Kelebek çırpıcısını takın. Yumurta ve sekeri hazneye koyun. 1dakika 3Hızda çırpın.
  • Unu ve peyniri ekleyin. 2dakika 4Hızda çalıştırın. (Bu arada çalıştırmaya başladıktan sonra kapağın üzerinden sütü ve vanilyayı da ekleyin)
  • Önceden 160° ısıtılmış fırında 40dakika pişirin.
  • Fırının içinde soğumaya bırakın.
  • Buzdolabında en az 5-6 saat bekletin (1 gece bekletirseniz çok daha lezzetli olacaktır)

Afiyet olsun.

Not: Ben 28cm çapında bir kek kalıbı kullandım. Orijinalinde 22cm diyordu. 
Not 2: Philadelphia marka krem peynir kullandım ama labne peyniri de kullanılabilir

Tarifin orijinaline buradan ulaşılabilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder