28.05.2010

Fesleğenli Köfte

CLICK FOR ENGLISH

150gr parmesan
500gr kıyma
100gr galeta unu
3 yumurta
1 soğan
2 havuç
2 patates
200gr bezelye (ben dondurulmuş bezelye kullandım)
25gr Thermomix Sebze Konsantresi
15-20 yaprak fesleğen
600gr su
Dilimlenmiş peynir (füme peynir kullandım)
Yeterince tuz
  • Parmesanı büyükçe doğrayıp hazneye koyun ve hızı kademeli olarak 2'den 9'a arttırarak 15sn rendeleyin.
  • Kıyma, galeta unu, yumurta ve tuz ekleyerek önce 1 dakika 4 Hız, sonra 1 dakika 5 Hız yoğurun.
  • Dikdörtgen uzun köfte şekli verip Varoma Kabına yerleştirin ve üzerini fesleğen yapraklarıyla kaplayın.
  • Soğan, havuç ve patatesleri büyükçe doğrayarak hazneye koyun. Bezelye ve sebze konsantresini de ekleyerek 5 dakika 100° 1 Hızda pişirin.
  • Suyu ilave edin. Varoma kabını yerleştirerek üstünü Varoma kapağı ile örtün. 40 dakika Varoma Isısında 1 Hızda pişirin.
  • Pişme işlemi tamamlanınca köftenin üzerindeki fesleğenleri alarak sosun içine atın. 30 saniye 8-10 Hızda çırparak krema haline getirin.
  • Köfteyi dilimleyin. (Ben 20 dilim çıkardım) Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  • Üzerine peynir dilimleri koyarak fırının ızgara opsiyonu ile peynirler hafif eriyene kadar pişirin.
  • Tabaklara servis edip üzerine hazırladığınız sostan dökün

Afiyet olsun.

Tarifin orijinaline buradan ulaşılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder