6.05.2010

Hamburger Ekmeği


CLICK FOR ENGLISH

120gr süt
50gr su
10gr yaş maya
30gr margarin ya da tereyağı
10gr şeker
330gr un
5gr tuz
Susam
  • Süt, su, maya, margarin ve şekeri koyup 1 dakika 37° 2 Hızda ısıtın
  • 3sn 3 Hızda çırpın.
  • Un (eleyerek) ve tuzu ekleyin ve 35sn 5-6 Hızda karıştırın.
  • 2 dakika Yoğurma Modunda yoğurun. En az 1 saat mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanan hamuru 6 eşit parçaya bölün. Herbirini elinizle yuvarlayın. Üzerlerine hafifçe bastırın.
  • Fırça yardımıyla üzerlerini suyla ıslatın. Susamı bir tabağa dökün. Hamburger ekmeklerinizin üstünü hafifçe bastırarak susama bulayın. 1 saat daha mayalanmaya bırakın.
  • Önceden 200° ısıtılmış fırında 12-15 dakika pişirin. Fırından çıktıktan sonra üzerini temiz bir bezle örtüp bir süre dinlendirin.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. ayyyy çok sevindim ilk defa Thermomix tariflerini türkçe buluyorum çooook sevindim.
    benimde Thermomix'im var 4 aydir çok pahali olmasina ragmen hiç pisman degilim :)
    blogunuzu her gün ziyaret ederim artik :)
    fransa'dan selamlar :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Rabis,

      İstanbul'dan yeni döndüğüm için ancak yanıt verebiliyorum. Ben de sizin gibi yurtdışında yaşıyorum. Thermomix İtalya'da çok meşhur. Türkçe tarif arayıp da bulamayınca blog açmaya karar verdim.

      Fiyatı pahalı evet, ama değiyor gerçekten. Çorbadan tatlıya kadar pek çok şey için kullanıyorum. Önemli olan diğer robotlarda olduğu gibi kutusuna koyup kaldırmamak, mutfak tezgahı üzerinde sabit bir yer ayarlayıp kullanım alışkanlığı edinmek. Eğer rafa kaldırılacaksa yazık zaten o paraya.

      Umarım Thermomix'inizden ve blogdaki tariflerden memnun kalırsınız. Güle güle kullanın.

      Sil