19.05.2011

Bauletti

CLICK FOR ENGLISH


Stefano'nun işyerinden arkadaşları öğlen yemeğine geldiğinde yaptım bunları. Krep ve beşameli bir gün önceden hazırladım. Genel olarak nasıl yapılacağı hakkında az çok bilgim vardı ama gerek ilk kez yapmam sebebiyle gerekse hakkını vermek için işin uzmanından yani kayınvalidem Lucia'dan yardım istedim;) Peynirli harcı ve gerisini beraber Pasta Fresca dükkanında hazırladık ki Lucia'nın resmini de orada çektim


Krep

500gr süt
200gr un
40gr eritilmiş oda sıcaklığında soğutulmuş tereyağı
4 yumurta (herbiri yaklaşık 60gr)
Bir tutam tuz

  • Bütün malzemeleri hazneye koyup 30 saniye 5 Hız çırpın
  • Bir kaba alıp yarım saat dinlendirin. Eğer çok koyulaşırsa biraz süt ilave ederek inceltin (ben ilave etmedim)
  • Buzdolabına alıp 1 saat dinlendirin


Beşamel
500gr süt
50gr un
25gr tereyağı
1/2 çay kaşığı tuz

  • Tüm malzemeleri hazneye koyup 7 dakika 90ºC 4 Hız pişirin
  • Bir kaba alıp soğumaya bırakın

  • Teflon tavayı ısıtın, krep karışımını kepçeyle hızlıca döküp tabana yayarak ince krepler hazırlayın. Kreplerin her iki tarafını da pişirin. Kreplerinizin kalın olmamasına dikkat edin. Bu aşamada tam ölçü vermek çok mümkün olmuyor çünkü herkesin el ayarı farklı, ayrıca kullanılan kepçenin büyüklüğü ve tavanın genişliği de sonucu etkiliyor.
  • Ben verdiğim ölçülerle yaklaşık 18cm çapında toplam 17 krep hazırladım. Daha ince krepler hazırlayarak sayıyı arttırabilirsiniz. Ama dediğim gibi daha kalın olmasın
  • İsterseniz krepleri ve beşameli bir gün önceden hazırlayabilirsiniz (Ben öyle yaptım)

Peynirli harç

150gr parmesan -kabaca doğranmış

250gr 2-3 çeşit peynir karışımı -kabaca doğranmış (Kaşar, Edam, Emmental, Gravyer, Kaşkaval, Provolone, Leerdammer, Maasdam, Gorgonzola, Asiago, Gouda... vb peynirlerden istediğiniz çeşitleri seçebilirsiniz)

500gr mozzarella peyniri -kabaca doğranmış
2 yemek kaşığı beşamel
Yeterince tuz

  • Parmesanı Hızı kademeli olarak 2'den 9'a çıkartarak 15 saniye rendeleyip kenara alın
  • Arzu ettiğiniz peynir çeşitlerini 5 saniye 6 Hız doğrayın
  • Mozzarella, 2 kaşık beşamel, tuz ve parmesan rendesinin yarısını ekleyerek 10 saniye 6 Hız karıştırın
  • Tuzunu kontrol edin. Eğer gerektiğiniz düşünürseniz tekrar tuz ilave edip karıştırın

  • Bu arada önceden hazırlamış olduğunuz beşamelin de tuzunu kontrol edin. Eğer gerek varsa tuz ilave edip karıştırın (Biz ilave ettik)

  • Kullanacağınız tepsiyi yağlı kağıtla kaplayıp üzerine biraz beşamel sos yayın
  • Kreplerin ortasına hazırladığınız peynirli harcı paylaştırın

  • Krepleri şekildeki gibi önce ikiye, sonra tekrar ikiye katlayın ve katlama kısmı alta gelecek şekilde tepsiye dizin


  • Kreplerin üzerine beşamel sos yayın ve kalan parmesan rendesini serpin

  • Önceden 180ºC ısıtılmış fırında peynirler eriyip üzeri kızarana kadar 35-40 dakika pişirin

Afiyet olsun...


Maalesef pişmiş halinin fotoğrafını çekmeyi unuttum!! Hepsini iştahla silip süpürdüğümüz için artan da olmadı, dolayısıyla bir daha yaptığımda fotoğraflandırarak güncellerim ;)

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder