17.05.2011

Sicilya Usulü Pesto "Pesto alla Siciliana"

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO


Pesto denildiğinde aklımıza genelde Genova'ya özgü olan fesleğen ve çam fıstıklı olan pesto gelir. Bir yanlış anlamaya mahal vermemek açısından belirtmemde fayda var, bu pesto o pesto değil :) Yakın zamanda Genova usulü pesto tarifini de yapıp yayınlayacağım

Sicilya usulü pestonun değişik versiyonları var. Benim bugün vereceğim tarif Io e il mio Bimby kitabından aldığım bir pesto tarifi. En az diğer pesto sosu kadar sevdik!

400-500gr makarna için

300gr olgun kırmızı domates (kabukları soyulup çekirdekleri çıkartılmış gramaj)
50gr kabuksuz badem
30gr fesleğen (yıkanıp nazikçe kurulanmış)
5gr maydanoz (yıkanıp kurulanmış)
1 kereviz yaprağı (arzuya göre)
3 diş sarımsak
Bir tutam tuz, biber
80gr sızma zeytinyağı

  • Bademleri 7 saniye 7 Hız toz haline getiirip spatula ile ortada toplayın
  • Fesleğen, maydanoz, kereviz yaprağı ve sarımsakları ekleyip 7 saniye 7 Hız doğrayın
  • Kabukları soyulup çekirdekleri çıkartılmış domatesleri ekleyip 10 saniye 5 Hız karıştırın
  • Son olarak tuz, biber ve zeytinyağı ekleyip 10 saniye 3-4 Hız karıştırın

İşte hepsi bu.
Bazen sosu çok az su ilave ederek (1-2 kaşık) biraz ısıtıyorum ve daha sonra haşlanıp süzülmüş makarna ile karıştırıyorum.
Bazen ise direkt olarak soğuk kullanıyorum soğuk makarna ile.
Tek vazgeçilmezimse üstüne tekrar parmesan rendesi ilavesi. 
Kolesterol!! Kolla kendini ben geliyorum!! :)




Afiyet olsun...


Not: Badem yerine çam fıstığı da kullanılabilir.

Üzerinde değişiklikler yaparak Io e il mio Bimby Kitabındaki Pesto alla Siciliana başlıklı tariften adapte edilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder