30.05.2011

Kivili Sos Eşliğinde Ananaslı Tavuk Rulo

CLICK FOR ENGLISH


Kivili sos, ananaslı-peynirli harç ve tavuk...

Değişik bir kombinasyon olduğu kesin. Ya da en azından Türkler ve İtalyanlar açısından geleneksel mutfağın dışında olduğunu söyleyebilirim :)

Tek tek her biri sevdiğim şeyler, biraraya gelince nasıl bir sonuç olur acaba diyip tarifi denedim ve gerçekten memnun kaldım.


Malzemeler:
8 tavuk göğüs dilim
30gr sızma zeytinyağı (+ biraz da tavukları yağlamak için)
Tuz
200gr ananas (küçük doğranmış)
200gr Provolone peyniri (gravyer, kaşkaval ya da başka bir peynir de olabilir) (doğranmış)
80gr taze soğan
150gr kivi (kabaca doğranmış)
350gr tam yağlı süt
20-30gr elma sirkesi (damak tadına göre)

Süslemek için ayrıca ananas ve kivi dilimleri



Hazırlanışı:
  • Tavuk dilimlerini döverek inceltin (Yırtmamaya dikkat edin) ve yağlayıp tuzlayın
  • Herbirinin üzerine ananas ve peynir koyup rulo yapın.
  • Alüminyum folyoya sararak Varoma Kabına dizin
  • Soğanları 5 saniye 7 Hız doğrayın, spatula ile ortada toplayın
  • 30gr zeytinyağı ilave edip 3 dakika 100ºC 1 Hız pişirin
  • Kivi, süt ve sirkeyi de ekleyip 30 dakika Varoma Isısı 1 Hız pişirin
  • Sosu 30 saniye 7 Hız çırpın, gerekirse tuz ilave edin (Ben sosa eklemedim)
  • Tabakları ananas ve kivi dilimleriyle süsleyin. Tavuk ruloları tabaklara alın ve üzerlerine sos gezdirdikten sonra servis yapın

Afiyet olsun...

Taze ananas yerine konserve ananas da kullanılabilir ama Naturel olmak kaydıyla! Yani şekerli, şuruplu, tatlandırıcılı olmasın! Ben konserve ananas kullandım

Üzerinde değişiklikler yaparak Oggi...Frutta kitabındaki Involtini di Petto di Pollo all'Ananas in Salsa Kiwi başlıklı tariften adapte edilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder