2.09.2010

Elma ve Mantar Çorbası

CLICK FOR ENGLISH
      

İlk gördüğümde çorbada elma nasıl olur acaba diye düşünmüştüm. Harika oldu. Eşim de ben de elmanın ağzımızda bıraktığı hafif tatlımsı tadı çok sevdik.Umarım sizin de hoşunuza gider.

6-7 kişilik
200gr soğan, herbiri dörde doğranmış
100gr tereyağı ya da zeytinyağı (50gr zeytinyağı kullandım)
400gr elma, çekirdekleri çıkartılıp kabukları soyulmadan kabaca doğranmış (yeşil elma kullandım)
400gr mantar, kabaca doğranmış
100gr sherry (beyaz şarap kullandım)
800gr kaynar su
40gr Thermomix Sebze ya da Et Konsantresi
Tuz, karabiber

Arzuya göre krema (daha hafif olması için labne ve yoğurdu karıştırarak bir krema hazırladım)

  • Soğanları 7 saniye 7 Hız doğrayın. Haznenin kenarlarına dağılan soğanı spatula yardımı ile ortada toplayıp tereyağı (ya da zeytinyağı) ekleyin ve 4 dakika 100ºC 1 Hız soteleyin
  • Elmaları ekleyip 7 saniye 7 Hız doğrayın
  • 15 dakika 90ºC 2 Hız pişirin
  • Mantarları ekleyip 10 saniye 7 Hız doğrayın
  • Sherry ekleyip 20 dakika 90ºC 2 Hız pişirin
  • Thermomix konsentresini ekleyip hızı 1'den 9'a arttırarak 30 saniye karıştırın
  • Kaynar suyu ekleyip 5 dakika 90ºC 2 Hız pişirin
  • Biber ve gerekirse tuz ilave edin (ben tuz eklemedim)
  • Çorba kaselerine servis yapın. İsterseniz birer kaşık krema ile de servis yapabilirsiniz

Afiyet olsun...

Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.
Thermomixer'e bu harika tarif için teşekkürler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder