20.09.2010

Yaz Sebzeleri ve Kuskus Eşliğinde Marine Edilmiş Tavuk

CLICK FOR ENGLISH
   

5 dilim tavuk göğüs
1 limonun suyu
1 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı taze çekilmiş karabiber
1 çay kaşığı köri
3-4 dal maydanoz, sadece yapraklar
150gr havuç
200gr yeşil kabak
75gr kırmızı biber
75gr yeşil biber
80gr soğan
4 diş sarımsak
70gr zeytinyağı (ben daha az kullandım)
70gr domates salçası
400gr domates püresi ya da doğranmış domates konservesi
200gr su (100+100)
300gr kuskus
100gr ekşi krema

  • 1 limonun suyu, 1 çay kaşığı tuz, 1/2 çay kaşığı taze çekilmiş biber, 1 çay kaşığı köri ve maydanoz yapraklarını bir kapta karıştırın. Tavuk dilimlerini sosa bulayın. Kapağını kapatıp buzdolabında 1 saat marine edin
  • Havuç ve kabakları halka halka dilimleyin. Biberleri orta büyüklükte doğrayın. Buhar Sepetine en alta havuçlar, ortaya biberler ve en üste kabaklar gelecek şekilde dizin
  • Soğan ve sarımsakları 5 saniye 5 Hız doğrayıp spatula ile ortada toplayın.
  • 50gr zeytinyağı ve domates salçasını ekleyerek 5 dakika Varoma Isısı 1 Hızda pişirin. (Ben 25gr yağ ekledim)
  • 4 Tavuk dilimini Varoma Kabına dizin. Kalan 1 tavuk dilimini doğrayın
  • Hazneye doğradığınız tavuk eti, marine sosu ve domates püresi ile 100gr su ekleyin ve 5 saniye 2 Hız karıştırın
  • Buhar Sepetini takın, Varoma Kabını yerleştirin. 15 dakika Varoma Isıs 1 Hızda pişirin
  • Bu arada kuskusu bir kaba alın, 100gr su, 1/2 çay kaşığı tuz ve 20gr zeytinyağı ekleyerek 5 dakika dinlendirin
  • Varoma tepsisini yerleştirin. Kuskusu içine dökün ve 15 dakika daha Varoma Isısı 1 Hızda pişirin
  • Varoma Kabı, Tepsisi ve buhar sepetini kenara alıp sıcak tutun
  • Hazneye ekşi krema ekleyip 40 saniye 10 Hız çırpın
  • Hazırladığınız sosu kuskusla karıştırın (Hatrı sayılır miktarda sos olduğundan ben hepsini kullanmadım, bir kısmını ayırdım)
  • Tavuk dilimlerini kuskus ve sebzelerle servis yapın

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder