9.08.2010

Fırında Balık Köftesi

CLICK FOR ENGLISH


Ton balığı ya da somon gibi hemen hemen heryerde bulunabilen balıklar olsa da, bulabileceğiniz balık çeşitleri genelde bulunduğunuz ülkeye ve o ülkenin denizine göre farklılık gösteriyor. Ben İtalya'da yaşadığım için burada çok kullanılan Merluzzo balığı ile balık köftesi hazırladım. Dondurulmuş ve kılçıksız Merluzzo fileto kullandım. Başka balık çeşitleri ile de hazırlanabileceğini düşünüyorum ama henüz denemedim

400gr taze ya da dondurulmuş Merluzzo balığı (kılçıksız)
1 diş sarımsak
15gr maydanoz yaprağı
40gr bayat ekmek ya da galeta unu (ben galeta unu kullandım)
50gr kabaca doğranmış emmental peynir
200gr taze ıspanak ya da 400gr dondurulmuş ıspanak (ben dondurulmuş kullandım)
Tuz, karabiber

Üzeri için:
20gr kabaca doğranmış parmesan peynir
20gr mısır unu
40gr galeta unu
Tuz, karabiber

Ayçiçek yağı

Ön Hazırlık:

  • Eğer benim gibi dondurulmuş balık ve ıspanak kullanacaksanız buzluktan çıkararak buzunu önceden çözdürün. İsterseniz mikrodalgada buzlarını çözdürün.
  • Ispanak çözülünce su bırakacaktır. Suyunu elinizle iyice sıkın
  • Çözülen balığın suyunu dökün.

Üzeri için:
  • Parmesan, galeta unu, mısır unu, tuz ve biberi 10 saniye Turbo Hızda karıştırıp ayrı bir tabağa alın.

Balık Köftesi için:
  • Sarımsak ve maydanozu 5 saniye 7 Hız doğrayın. Spatulayla ortada toplayın
  • Bayat ekmek (ya da galeta unu) ve emmental peynir ekleyip 10 saniye 5-6 Hız doğrayın.
  • Ispanakları ekleyip 3 saniye 5 Hız doğrayın
  • Balık, tuz ve karabiber ekleyip 30 saniye 5 Hız karıştırın. Aynı zamanda Kapaktaki delikten Thermomix Spatulası ile de karıştırın
  • Fırını 180°C'ye ayarlayarak önceden ısıtın
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve köfteleri hazırlayıp galeta unlu karışıma bulayarak tepsiye dizin. (Ben ortalama 40gr'lık toplam 16 köfte hazırladım)
  • Köftelerin üzerini fırçayla çok az yağlayın (ya da spreyle çok az yağ sıkın)
  • 180°C önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin. Son 5 dakika fırının ızgarasını da açarak üzerlerinin kızarmasını sağlayın
  • Salata ile servis yapabilirsiniz. (Ben salata ve buharda pişirilmiş sebze ile yaptım)

Afiyet olsun...

Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder