18.10.2010

Fındık, Mantar ve Kremalı Tavuk

CLICK FOR ENGLISH 
 

Ömrümde yediğim en nefis tavuk yemeklerinden biri diyerek abartmış olur muyum acaba???

Fotoğrafa aldanmayın! Maalesef güzel bir fotoğraf çekmeyi becerememişim.

Hani bazen restorana gidersiniz de ısmarladığınız yemeğin tadı damağınızda kalır ya, aynı onun gibi. En azından benim damak tadıma çok uygun diyelim

Aslına bakarsanız bu tarifi siteye ekleyip eklememek arasında kararsız kalmıştım. Çünkü Thermomix'imizi fındık öğütmek hariç kullanmıyoruz. Ama o kadar lezzetli oluyor ki sonunda paylaşmaya karar verdim. Malzemeler ve prosedür şöyle:

120gr kavrulmuş fındık
700gr tavuk göğüs fileto
300gr porcini mantarı (dondurulmuş lullandım)
400gr kültür mantarı (dondurulmuş kullandım)
250ml taze krema
2-3 dal taze kekik
30gr tereyağı ya da margarin
Tuz, karabiber

  • Fındıkları 3 saniye 7 Hız toz haline getirin. (Gerekirse 2 saniye daha devam edin)
  • Tavuk etlerini iki yağlı kağıt yaprağı arasına koyup döverek biraz inceltin.
  • Tavuk etlerini istediğiniz boyutta doğrayın. (Ben yaklaşık 4 x 5cm doğradım)
  • Tavuk etlerini fındık tozuna iyice bulayın.
  • Teflon tavada tereyağını eritin ve tavuk etlerini arkalı önlü pişirin. (Gerekirse çok az daha yağ ilave edebilirsiniz). Pişen etleri derince ayrı bir teflon tavaya alın. Tavuk etleri bitene kadar pişirmeye devam edin
  • Mantarları yaklaşık 0,5cm dilimler halinde doğrayın. Tavukların üzerine ilave edin. Tuz ve biber de ekleyip tavanın kapağını kapatarak mantarlar pişene kadar pişirin.
  • En son olarak krema ve taze kekik yapraklarını ekleyip karıştırın. Sosun koyulaşması için 1-2 dakika beklettikten sonra servis yapın

Buon Appetito...


Cucina Moderna Dergisi'ndeki bir tariften üzerinde değişiklikler yaparak uyarlanmıştır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder