13.10.2010

Vitamin Salatası

CLICK FOR ENGLISH


Birkaç sene önce bir dergide görerek kesip kenara ayırdığım bu tarifi Varoma ile yaptım. Hangi dergi olduğunu hatırlamıyorum. İlk başta biraz dudak büker gibi olmadım değil. Ne yalan söyleyeyim karnabahar ve brokoliden pek haz etmem aslında. Diğer yandan ise annemin sözleri kulaklarımda yankılandı: "Herşeyden az az da olsa yiyip vitaminini almak lazım!" Az miktarda kullanıldığını da gözönüne alarak denemeye karar verdim. Hem salata hem de sosundan çok memnun kaldım. Rengarenk görünümünü de ayrıca sevdim

Sadece sebze salatası yiyecekseniz bu malzemelerle 2 kişilik salata hazırlanabilir. Yok eğer ana yemek yanına yiyecekseniz rahatlıkla  4 ila 6 porsiyon çıkarabilirsiniz

Salata için

150gr yeşil kabak, şeritler halinde doğranmış
150gr havuç, şeritler halinde doğranmış
150gr kırmızı biber, şeritler halinde doğranmış
250gr mantar, dilimlenmiş
100gr karnabahar, çiçeklerine ayrılmış
100gr brokoli, çiçeklerine ayrılmış
150gr kornişon turşu, şeritler halinde doğranmış
150gr mısır konservesi
10gr maydanoz yaprağı

Pişirmek için
600gr su 

Sos için
2 diş sarımsak, ince kıyılmış (ben 1 çay kaşığı sarımsak tozu kullandım)
150gr yoğurt
50gr light mayonez
10gr limon suyu
15gr sızma zeytinyağı
1 yemek kaşığı kuru nane
Tuz, karabiber

  • Hazneye su koyun
  • Mantar, karnabahar ve brokoliyi Varoma Kabına koyun
  • Kabak, havuç ve kırmızı biberi Varoma Tepsisine koyun
  • Varoma Kabı ve Tepsisini hazne üzerine yerleştirip 25 dakika Varoma Isısı 1 Hız pişirin
  • Pişen sebzeleri servis kabına koyun
  • Haznenin suyunu boşaltıp maydanozu 5 saniye 7 Hız doğrayın ve sebzelere ilave edin
  • Turşu ve mısırı da ekleyerek karıştırın ve soğumaya bırakın

  • Sos için bütün malzemeleri 30 saniye 3 Hız çırpın
  • Sebze salatasını sosla birlikte servis yapın

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder