4.10.2010

Yoğurt Versiyon 3

CLICK FOR ENGLISH 
PER ITALIANO
  
Thermomix ile ev yapımı yoğurt


Daha önce de yoğurt tarifleri vermiştim (Tarif 1, Tarif 2)En iyi sonucu ararken çeşitli alternatifler deniyorum. Haftada en az 1 kez yoğurt yapıyorum. Son zamanlarda en çok kullandığım tarif ve yöntemi sizlerle paylaşmak istedim

Malzemeler:
2 litre tam yağlı süt
120gr tam yağlı yoğurt


Yapılışı:

  • Sütü 25 dakika 90ºC 2-3 Hız ısıtın
  • Sıcaklığı 37ºC'ye düşene kadar arada kontrol ederek bekleyin
  • Sıcaklık 37ºC'ye düşer düşmez yoğurdu ekleyip 10 saniye 4 Hız karıştırın
  • 25 dakika daha 37ºC 2-3 Hız ısıtın
  • Hazneyi yerinden çıkartın. Kapağı ve ölçü kapağını kapatın.
  • Fırını önceden 50°C ısıtıp söndürün.
  • Hazneyi polar bir battaniye ile güzelce sarıp sönmüş fırına yerleştirin.
  • 12-15 saat dinlenmeye bırakın. (Aşağıdaki fotoğraflarda yoğurdun 13 saat mayalandıktan sonraki halini görebilirsiniz.)

Thermomix ile ev yapımı yoğurt


Thermomix ile ev yapımı yoğurt
     
  • Yoğurdunuzu ayrı bir kaba alıp kapağını kapatarak buzdolabında soğumaya bırakın.

Thermomix ile ev yapımı yoğurt


Afiyet olsun...


Thermomix ile ev yapımı yoğurt







2 yorum:

  1. Merhaba, bunu deneyecegim simdi. Ama hem themomix kabini hem de firini 12 saat mesgul etmek biraz zor. Ben karistirma islemi bitince onceden isitilimis bir tencereye aktarip onu da bir isitilmis su sisesi ile vs sarmalamayi dusunuyorum... Bakalim ne olacakk.. Cok tesekkurler paylasimlariniz icin,,

    YanıtlaSil
  2. Umarım tatminkar bir sonuç elde edersiniz. Afiyet olsun..

    YanıtlaSil