6.07.2010

Dondurmalı Pasta

CLICK FOR ENGLISH
 
Bu pastanın fotoğrafını çekmekte bayağı zorlandığımı söylemeliyim. Dondurma eridiği için çok hızlı hareket etmek gerekiyor. Defalarca denedim. En sonunda başardım. Yine de sonuçtan çok memnun olduğumu söyleyemem, ama olsun, hiç yoktan iyidir :)

Hem bisküvili pastayı, hem dondurmasını kendim hazırladım. İsterseniz hazır dondurma da kullanabilirsiniz
Ben dondurma ve pastayı birlikte baton kek kalıbına koydum. Dondurucudan çıktıktan sonra dondurma ve bisküvili pastanın yumuşama süreleri biraz farklı. İsterseniz ikisini ayrı kalıplarda yapıp, servis edeceğiniz zaman önce bisküvili pastayı çıkartıp oda sıcaklığında 5 dakika yumuşattıktan sonra dondurmayı üzerine koyarak servis yapabilirsiniz.

Hazırlaması çok kolay ama herşeyi kendiniz hazırlayacaksanız buzlukta dondurmak için biraz beklemek gerekiyor.


Kremalı Dondurma Tarifi

250gr tam yağlı süt
250gr taze krema
150gr şeker
2 yumurta sarısı
Bir tutam tuz
1 paket vanilya

2 diş karanfil
1 çubuk tarçın
  • Süt, krema, şeker, yumurta sarıları, tuz ve vanilyayı hazneye koyup 6 dakika 80ºC 3 Hız pişirin
  • Geniş bir kabı streç filmle kaplayın. Pişen karışımı üzerine dökün. Karanfil ve tarçını ilave ederek oda soğumaya bırakın.
  • Soğuduktan sonra karanfil ve tarçını içinden alın ve buzlukta en az 12 saat bekletin

Bisküvili Pasta tarifi

130gr margarin
85gr şeker
300gr süt
15gr kakao
1 yumurta sarısı
45gr un
200gr pötibör bisküvi
  • Margarini 3 dakika 90ºC 2 Hızda eritin
  • Şeker, süt, kakao, yumurta sarısı ve un ilave edip 15sn 3-4 Hız çırptıktan sonra 6 dakika 90ºC 3-4 Hız pişirin
  • 2 dakika daha 100ºC 4 Hız pişirin.
  • Derin bir kaba alıp içine bisküvileri elinizle kırarak ekleyin ve kaşık ya da spatulayla karıştırıp soğumaya bırakın
  • Baton kek kalıbını streç filmle kaplayın. (Ben 11x30cm boyutunda bir kalıp kullandım)
  • Kalıba bisküvili karışımı diyagonel biçimde elinizle bastırarak yerleştirin
  • Dondurmayı buzluktan çıkartıp hızlı şekilde büyükçe parçalara keserek hazneye koyun. 20sn 6 Hızda ve sonra 10sn 4 Hızda karıştırın.
  • Dondurmayı da kek kalıbına yerleştirip en az 12 saat daha buzlukta donmaya bırakın.

Servis yapmadan önce üzerini süs şekerleri, antep fıstığı vb ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Dondurma tarifi Io e il mio Bimby'den...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder