8.07.2010

Körili Kıyma

CLICK FOR ENGLISH


Çok kolay ve lezzetli bir tarif. Yanında pilavla servis etmenizi tavsiye ederim. Alternatif olarak makarna sosu olarak da kullanılabilir.

Kullanılacak malzemeler arasında Chutney Sos da var ki ben de yeni öğrendim.
Chutney için eğer bulabilirseniz herhangi hazır aldığınız bir meyveli chutney sosu ya da daha da güzeli, kendi yaptığınız chutney sosu kullanabilirsiniz. Bir süre önce burada tarifini yayınladığım Elmalı Chutney Sosu yapsanız da süper olur, ben öyle yaptım.

Bilgilendirici olması için sebze gramajlarını da verdim. Birebir uyması önemli değil.

1 adet dörde doğranmış soğan (100gr)
2 diş sarımsak
2 adet kabaca doğranmış havuç (150gr)
2 adet kabaca doğranmış kereviz sapı (80gr)
45g zeytinyağı
1 tatlı kaşığı dolusu köri (damak tadına göre + veya -)
500gr kıyma
250gr su (200 + 50)
20gr Thermomix sebze ya da et konsantresi
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı tepeleme meyveli chutney sos (bknz Elmalı Chutney Sos)
30gr mısır nişastası

  • Soğan, havuç ve kereviz sapını hazneye koyup 3 saniye 5 Hız doğrayın
  • Zeytinyağını ekleyip 4 dakika 100ºC 1 Hız soteleyin
  • Köri ve kıymayı ekleyin. Saat Yönü Tersine Çalışma (SYTÇ) opsiyonunu seçip Ölçü Kapağını kapatarak 10 dakika Varoma ısısında 1 Hızda pişirin
  • Nişastayı 50gr suda erittikten sonra hazneye alın. Geri kalan 200gr suyu, sebze (ya da et) konsantresini, salçayı ve chutney sosu ekleyerek SYTÇ ile ve 15 dakika 100ºC 1 Hızda Ölçü Kapağı kapalı olarak pişirin. (Eğer çok sulu olduğunu düşünürseniz ölçü kapağını kaldırın)

Tarifin orijinaline buradan ulaşabilirsiniz. Judydawn'a teşekkürler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder